Seat odtajnil vzhled i techniku nové ibizy. Tu později přebere fabia

Letos se k zákazníkům dostane již pátá generace vozu Seat Ibiza. Historie modelu se začala psát v roce 1984 a od té doby zaznamenal 5,4 milionu prodaných exemplářů.

U nového seatu Ibiza, jehož podobu právě tato španělské automobilka odtajnila, bude použití nové modulární platformy MQB A0 znamenat zásadní změnu proporcí.

Zatímco délka a výška páté generace se oproti té čtvrté změní jen v řádu jednotek milimetrů, šířka se zvětší o pozoruhodných 87 milimetrů. V důsledku toho budou přední kola od sebe více vzdálena o šedesát milimetrů, zadní pak o 48 milimetrů. Důležitá je také změna rozvoru o 95 milimetrů.

Pro cestující by to mělo přinést více prostoru. Konkrétně vzadu bude pro nohy o 35 milimetrů navíc, výška stropu nad sedadly je vpředu zvětšena o 24 milimetrů a vzadu o 17. Kufr pojme o dost více než dosud. Nová hodnotu objemu činí 355 litrů, což je nejvíce ve třídě malých hatchbacků.

Hrany a zlomy

Tak, jak je u Seatu zvykem, bude i Ibiza vypadat hodně sportovně. Poměrně dost designových prvků převzala z faceliftovaného provedení většího leonu, na karosérii vidíme řadu ostrých hran a přechodů. Také záď je hodně členitá. Registrační značka najde své místo až ve výřezu nárazníku.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Hatchbacky | Honda Civic | Honda | Peugeot | Seat

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Novou ibizu budou minimálně v první fázi výroby pohánět tři zážehové motory a tři verze dieselového agregátu 1,6 TDI. V případě benzinových motorů jde o 1,0 TSI s přeplňováním, který bude naladěn buď na 95 nebo 115 koní. Na přelomu letošního a příštího roku si zákazníci budou moci zvolit také 1,5 TSI (150 koní). Výkony turbodieselů jsou 80, 95 a 115 koní.

Kromě klasických typů paliv bude Ibiza schopná jízdy také na stlačený zemní plyn. Pro tento případ byl upraven motor 1,0 TSI (90 koní).

Nejméně výkonné motory se budou pojit s pětistupňovou manuální převodovkou, ty zbývající budou mít buď šestistupňovou převodovou skříň, nebo sedmistupňové DSG.

Na rozdíl od minulosti bude mít Ibiza už pouze jeden typ karosérie - půjde výhradně o pětidveřový hatchback. Třídveřový model, stejně jako kombi, tedy odcházejí do historie.

FR bude opravdu sportovní

Seat pro ibizu připravil čtyři výbavové linie. Tou vstupní bude Reference, na vrcholu pak stojí FR a XCellence.  FR bude mít tužší nastavení podvozku a řidič si bude moci zvolit buď jízdní režim Normal nebo Sport.

Testy | Kombi | Seat

Rychlý test Seat Ibiza ST 1.0 TSI: Benzinový diesel  

Tak, jak je to zvykem, ibiza dostane elektronické asistenty, které dosud byly pouze ve větších a dražších modelech značky. Například systém Front Assist, asistentem pro jízdu v koloně, adaptivním tempomatem, bezklíčkovým přístupovým systémem s tlačítkem pro spuštění motoru s funkcí Heartbeat, či zadní parkovací kamerou.

Interiér působí přehledně a logicky. Rozmístění ovladačů připomíná současné řešení Škoda Fabie. Uprostřed palubní desky se teď může ocitnout multimediální displej se skleněnou krycí plochou a úhlopříčkou osm palců.

Nová Ibiza bude oficiálně představena v březnu na ženevském autosalonu. V prodeji se ocitne už tři měsíce poté.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Seat Leon 1.197
Rok výroby: 2013
Stav: 28 994 km
Cena: 195 000 Kč
Seat Altea 1.968
Rok výroby: 2004
Stav: 235 078 km
Cena: 69 000 Kč
Seat Alhambra 1.896
Rok výroby: 2004
Stav: 172 283 km
Cena: 80 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků