Seat není na odpis. Chystá 280koňovou Cupru a odpověď na Octavii Scout

O španělské části impéria Volkswagen se v posledních letech mluvilo převážně v souvislosti s nevalnými hospodářskými výsledky. Mateřský koncern ale značku Seat rozhodně neodepsal, jak potvrzuje modelová ofenzíva naplánovaná na příští rok.

Informace britského Autocaru, které jsme vám začátkem měsíce tlumočili, nebyly přesné. Seat skutečně uvede v roce 2014 na trh ostrý hot-hatch Leon Cupra R, ale o výkonu „pouze“ 280 koní. Ostrou verzi později doplní Leon Cupra se stejným přeplňovaným dvoulitrem podladěným „jen“ na 265 koní. Naší redakci to potvrdil zástupce automobilky.

Připomeňme, že v Octavii RS dává tatáž jednotka koní 220. Golf GTI nabízí i silnější verzi s výkonem 230 k. Nejvýkonnějším kompaktem na platformě MQB s motorem TFSI ale Leon Cupra nebude. Tuto pozici si pro sebe vyhradilo třistakoňové Audi S3.

Zajímavosti | Video | Kombi | Premiéry | Design | Seat

Seat Leon ST na prvních oficiálních snímcích (přidáno video)

Cupra ani Cupra R navíc nebudou čtyřkolky. S přenosem výkonu přes přední kola bude pomáhat stejný systém XDS Plus jako v Octavii RS nebo Golfu GTI.

Leony s pohonem všech čtyř kol se v nabídce Seatu objeví, ovšem ne ve sportovní verzi. Kombi Leon ST 4x4 bude používat stejnou techniku jako Octavia nebo Golf, to znamená spojku Haldex 5. generace. Zpočátku ji bude možné kombinovat výhradně s naftovými motory.

Nástupce se dočká rovněž Altea Freetrack. Namísto zvýšeného MPV s nevzhledným černým oplastováním ale tentokrát španělský výrobce půjde vyšlapanější cestou „allroad“ kombíku. Za základ poslouží opět kombi Leon ST, které dostane větší světlou výšku, pohon všech kol a poněkud drsnější „terénní“ vzhled. Seat tak vlastně bude vyrábět přímého konkurenta chystané Octavie III Scout.  

Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků