Seat Leon ST: španělské dvojče Octavie Combi odhaleno

Kombi Seat Leon ST jsme viděli už v předstihu, ale autosalon ve Frankfurtu pro něj znamená výstavní premiéru a pro veřejnost první možnost prohlédnout si ho na vlastní oči. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekJ. Stackmann představuje nový Leon ST novinářům

Stejně jako jeho kratší příbuzný stojí i Leon ST stojí na aktuální koncernové platformě MQB, což znamená, že o většinu technických celků se dělí s Golfem Variant nebo Škodou Octavia Combi. 

Kombi | Škoda | Volkswagen | Byznys | Škoda Octavia | Volkswagen Golf

Škoda Octavia Combi vs. VW Golf Variant: proč má Octavia velký problém?

Leon ST nabídne v základním uspořádání 587 l prostoru pro zavazadla. To je sice o 207 l více než u hatchbacku, ale podle očekávání méně než u koncernové konkurence: VW Golf Variant nabízí 605 l a Škoda Octavia Combi 610 l. Po sklopení zadních sedadel se mohou zákazníci u Leonu ST těšit na 1 470 l.

Jürgen Stackmann na včerejším večeru skupiny Volkswagen o novém Leonu ST řekl, že „definuje nový standard ve třídě kompaktních kombi“. Jakkoliv věříme, že půjde o povedené auto, toto prohlášení nám přece jen zní hodně nadneseně. Tvrdit něco podobného by snad mohla Honda, jejíž Civic Tourer předstihuje objemem zavazadlového prostoru i předtím neporazitelnou Octavii Combi.

V rámci výbavy na přání bodou pro nový Seat Leon ST k dispozici moderní elektronické systémy jako adaptivní tempomat, progresivní řízení nebo adaptivní tlumiče, které si například do Octavie objednat nemůžete. Nově bude možné tyto prvky objednávat i pro „krátký“ Leon.

Podrobnosti o motorech a výbavě zveřejní Seat na své tiskové konferenci, která začíná krátce po poledni. Samozřejmě vás budeme o všem informovat.

Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Seat Leon 1.896
Rok výroby: 2009
Stav: 123 459 km
Cena: 109 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků