Kapitoly článku:
Zrychlení nad 100 km/h a brzdy
Stovka je pro Leon Cupra příliš malá rychlost k tomu, aby vám dokázal naplno předvést, co vlastně dokáže. Čím rychleji jsme jeli, tím vyšší byl rozdíl mezi Cuprou a Octavií. Od 140 km/h už nemá Octavia nárok, Seat jede jak zběsilý a ve stejném tempu můžete pokračovat až k 250 km/h. Je až neuvěřitelné, jak rychlé umí být tohle kombi v rychlostech nad 200 km/h.
Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia Combi RS: Pružné zrychlení |
|
Seat Leon ST Cupra |
Škoda Octavia Combi RS |
80-130 km/h (s) |
4,94 |
5,94 |
120-180 km/h (s) |
9,36 |
12,00 |
Po přeřazení z trojky na čtyřku už Octavii začíná pomalu docházet dech, za to Leon upaluje dál v nezměněném tempu. Pružné zrychlení má jasného vítěze
Při sprintu na 180 km/h už Leon poráží Octavii o 3,7 s, zajímavé rozdíly se pak objeví také u pružného zrychlení. Akceleraci 80-130 (oba zde musí přeřadit z dvojky na trojku) zvládne Leon o sekundu rychleji, zrychlení 120-180 km/h (oba řadí z trojky na čtyřku) je u Seatu rychlejší o 2,6 s.
Co se týká brzdění, i tam vítězí Seat, když ze 180 km/h dokázal zastavit v průměru o 3,4 metru dříve.
Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia Combi RS: Brzdění 180-0 km/h |
|
Seat Leon ST Cupra |
Škoda Octavia Combi RS |
180-0 km/h (s) |
4,66 |
4,84 |
180-0 km/h (m) |
111,86 |
115,28 |
Seat Leon ST Cupra je hodně ostré kombi a právem mu náleží titul nejrychlejšího kombíku na Nürburgringu. Benzinovou Octavii Combi RS by bylo snadné dopředu odepsat, ale v běžné realitě silničního provozu dokáže až překvapivě dlouho držet se svým papírově silnějším soupeřem krok.
Kdybychom si měli vybrat, volili bychom Seat. Třeba už proto, že to je řidičsky náročnější auto, což je vždy zajímavější. Na druhou stranu, kdo sáhne po Octavii RS, toho může těšit fakt, že to není vůbec velká prohra, byť se tak může podle oficiálních tabulek zdát.
Pár bonusů na závěr
Nedávno byla v redakci i naftová Octavia Combi RS, která také prošla měřením dynamiky. Zde pro zajímavost srovnání obou verzí při sprintu z nuly na 150 km/h (benzinové RS je červená křivka, naftové je modrá)
Zde je pro zajímavost srovnání Mercedesu-AMG GT S (červená), Škody Superb 2.0 TSI 4x4 DSG (206 kW), Leonu ST Cupra (světle modrá) a Octavie Combi RS (zelená). Naplno se ukazuje rozdíl mezi normálním autem a supersportem, stejně jako výhoda pohonu všech kol a automatu
Pružné zrychlení 120-170 km/h opět v podání AMG GT (červená), Leonu ST Cupra (modrá), vrcholné Škody Superb (světle modrá) a Octavie Comb RS. Leon, přestože musí řadit, už dokáže Superb s DSG těsně porazit. Mercedes opět ukazuje, co to v praxi znamená vlastnit supersport