Příští týden půjdu do koupe leonu tak jsem zvědav jaky bude rozdíl proti gt-rku /v reálném provozu /.
Může mi někdo vysvětlit proč píšou "Tohle měření krásně ukázalo jednu věc. Zákazník kupuje Leon ST Cupra 280, protože si myslí, že přesprintuje kde koho, ale může se v praxi docela divit. "To je přece z 98% nesmysl. Protože v praxi řidič jezdí v provozu kde využívá nejvíce při předjíždění pružnost! A v té octaviji převálcuje jak miminko... Žádný sprinty z 0-100km/h !!!!!!!!!! nechápu význam měření sprintu, do běžného provozu....
Jako majitel Leona Cupry potvrzuji skutečný výkon vozu. Co se týče rozjizdeni, chce to rychlé reakce řidiče, mít nějaké schopnosti vcítit se do toho vozu. Přeci jen 300k na předku, byť s diferakem, ale rozjezd to chce zvládnout. Leon je skvělé auto, ale chce to navíc mít nastaveny režim Cupra (ano, slyším lidi co se rozjíždí na něco jiného a pak se diví) a otáčky přibližně na 2600-3100...pak cvičit s pedalama dle potřeby auta. Hlavně rychle a efektivně řadit. Od známého půjčený akcelerometr naměřil 5,78s. A nevím zda už by to dal lépe...možná kdybych byl Petr Fulín :)
Ps: mám manuál, 5dv...a chválím za hezký test. Jsem rád, když si o autech mohu přečíst z této strany a ne jen klasické testy.
Mmm ten Leon me dost bere, v tom se chci co nejdriv vozit... skoda ze si ho nemuzu dovolit koupit zanovni... Za jak dlouho se asi tak muze objevit a nejakem bazaru? V Ackach bude asi nejdrive ne?
tak to máme stejný vkus! mně se také Leon líbí, až ho v áčkách objevíte, dejte mi vědět :) pojedu se na něj podívat a zkusit ho :-D
:-D ...ok no jasne jsem rozhodnuty brat Cupru a pan redaktor se mi snazil rozmluvit...no minimalne challenge - naucit se s tim rozjizdet ;-) Za me porad Cupra...uz jen kvuli tomu diferaku
FUJ TY SOU HNUSNY
Mě stále udivuje 0-100 za 7,64 u Leona. Nevím, jak to brát. Mám minulou generaci 1.8 TSI 160 koní (reálně téměř 180) s DSG a to samé umí za méně. Stejně tak otcova aktuální generace s 1.8 TSI DSG. Pište mi, že měřím nepřesně a že si vymýšlím, ale je to tak.
presne ako pise autor clanku...predohrab a prehnany vykon na odlahenu hnanu napravu. Ja mam stary model bmw 530d s chipom na cca 230k a stovku dam cca ako benzinova rs. Kvoli tomu ze je to zadohrab. Skratka zatazi sa zadok a auto ma trakciu. To je cele... Premotorovana predokolka sa musi krotit elektronikou...
Tfuj, ty auta v té bílé jsou jako kredenc, obě, fakt nechápu, jak si tu barvu fletu, kamionu a dodávek může někdo nacpat na Cupru či RS, nevkus..:-/
těm, co mi dali mínusy, fakt nemáte špetku vkusu, koukněte se, jak vypadá Cupra v červené Corrida a pokud nejste barvoslepí, pochopíte.
Vkus nemáš ty, mamlase.
No řekněme si to naplacato, 300hp u předohrabu je kravina, to nejde přenést ani při ideálním počasí a na ideálním povrchu. Stačí zadohrab, nebo ještě lépe 4x4 a čas letí prudce dolů, viz zdejší test Superbu se stejným motorem a naměřeným časem 5,87, takže prakticky o 2 sec. lepší, přitom Sup je proti Leonu i Octě těžká herka.http://www.autorevue.cz/test-skoda-superb-20-tsi-... ... A v reálných podmínkách českých tankodromů s rozflákaným povrchem a častým výskytem vlhké nebo mokré vozovky budou rozdíly ještě větší.
Děkuji redakci za snahu zjistit reálná čísla.Můj hlavní dojem z článku je, že udávané zrychlení u aut je jen marketingová hodnota pro nalákání zákazníků a pro oblbování novinářů, protože kdyby v tiskových materiálech u Cupry napsali zrychlení na sto za 7,6s, tak by se všichni zbláznili, přestože sev reálu nic neděje a cupra funguje jak má..
Volil by som Leona pre jeho celkovu vyvazenost co sa tyka brzd, podvozku...... je to taky ucelenejsi celok.
Hezký test. Dali jste si s ním práci. Škoda, že se musíte předem omlouvat za jakoukoli chválu Octávie, aby vás tady místní mindráci nevyfakovali. Příště raději zfalšujte výsledky z 0-100km/h ve prospěch Cupry a budete mít klid.
Napisal majitel Octavie :-D;-)
Leon ST Cupra řídil někdo, kdo neuměl řadit.---No, skratka NEVEDEL. Koniec. Moja byvala felda 1.6 ten zvysok uz pozna.
Musím se redakce zastat, ono jezdit s Cuprou není jako prásknout do koní. Osobně jsem si na ni zvykal několik měsíců a nestydím se za to. Každý nejsme Niki Lauda a pochopit tak skvěle sestavené a vyladěné autíčko není snadné a chce to čas. Potom vám tu trpělivost dovede vrátit a je moc vděčné.Výsledky testů mě příliš neberou, pro mě je podstatné, co je na dráze, nebo i na silnici./s odstřiženým omezovačem, nečipované a na německé dálnici, samozřejmě/.:-D
Tak si musím taky přihodit jeden komentářík....pane redaktore...Rozdíl skoro 60kW a 20Nm musí být znát ve prospěch Cupry hodně znatelně.Z toho co popisujete, je vidět, že nechápete a neumíte naprosto vůbec rozjezdy.Píšete:" Právě zde totiž Leon ztratil při sprintu první desetiny sekundy, což je dobře vidět v grafu srovnání akcelerací obou aut z nuly na stovku. Systém v Leonu větší prokluz kol nedovolí a hned na startu vám trochu ubere výkon." Upřímně, co je to za rozjezd pokud se protáčí kola a musí zasahovat ESP??? To umí každý blb, prostě nastavit 4tis. otáček a pustit do toho spojku.Nejefektnější rozjezd je na hranici adheze, kdy ESP nezasáhne. Samozřejmě potom auto bez ESP vyhrává, protože není limitované elektronikou. Takže prosím, všechno špatně zpátky na stromy....dejte tyhle dvě auta těm co to umí a budete čumět jak puci.
Nejefektivnější rozjezd je se sedmiprocentnim proslulém kol, pokud si to správně pamatuju.
prokluzem...
Vcera jsem timhle leonem jezdil a musim uznat ze dat cistej rozjezd s 300k na predku neni uplne jednoduchy. To auto si umi hrabnout i pri nesetrnym razeni 3ky na suchu..
Zajímavé čtení, přesto se zeptám, jestli bude i klasický srovnávací test s přihlédnutím na zaměření obou aut. Dynamika v přímce je sice zajímavá, mě by spíš ale zajímalo, jak to vše funguje v provozu (zejména v tom mírném a ve zvlněné krajině:-P + každodenní použitelnost).
Pěkný a docela podrobný test, pochvalaMožná by bylo dobré ještě osvětlit, které parametry měří použitá válcová brzda exaktně a co se tam zadává jen jako odhadnutá hodnota. Vůbec nejsem přesvědčený, že tahle technologie umí opravdu změřt (resp. vypočítat) výkon a moment na motoru s přesností jakou mají hodnoty uvedené v článku
velice spravna poznamka. Na valcovce se dopocitava vykon motoru pres koeficienty, ktere mimo jine zohlednuji napr. ztratu v prenosu vykonu od motoru na kola. Valcovka tedy ukaze vykon na kolech a pak se to prepoctem snazi "odhadnout" na vykon motorou. Pritom prave ten vykon na kolech nas ve finale zajima vic, nez vykon motoru, protoze kolik se dostane na kola, tolik hejbe s autem. Ve finale kdyz nekdo umi sestrojit auto s mensi ztratou vykonu v ramci prenosove cesty na kola, muze auto mit pri stejnem vykonu na motoru lepsi dynamiku nez mene uspesne sestrojeny konkurent. Ja bych se vubec nebal zverejnovat vykon na kolech, sice je to mensi cislo a marketingove hur prezentovatelne, ale asi realneji vypovida o potencialu aute. A take stanoveni te ztraty v prenosu je velka veda a myslim, ze pri tehle "rychlo testech" to nestanovuji u kazdeho auta zvlast, ale "nejak" odhaduji, pripadne snad z tabulek.... Jestli nekdo umi vysvetlit detailneji, sem s tim.
Mám dotaz na redakci....Na jaký benzín tyto dvě auta jezdila (-95, 100 oct.? Benzina, OMV?...)
inak podla toho, co sa nameralo na brzde, to vyzera tak, ze Seat tam dava ten isty chip ako ide do Golfu R/Audi S3 (300k/380Nm). Asi len marketingovo musia pisat menej, lebo inak by po Seate asi viac ludia siahlo, keby bol papierovo rovnako vykonny (co nakoniec je)
no takto - ja som dal s mojimom Meganom RS stovku za 5.84s na novych gumach, cize som este podliezol to, co tvrdi vyrobca. Ja som si ale na viacerych testoch vsimol, ze vy redaktori (celosvetovo) to zrychlenie akosi neovladate, vo vsetkych testoch vsetkych moznych aut ste daleko za udajmi vyrobcu. Ale ked vidim tie rozjazdy, tak sa ani necudujem - vsetci len gumujete a potom sa cudujete, ze zasahuje ESP. Skusali ste sa niekedy rozbehnut s citom na plyne, ze ste boli na hranici prilnavosti? Za 7 tyzdnov mi pride Cupra, ktoru som si objednal a stavim sa, ze sa s nou tiez dostanem pod 6s...
Ahoj ObiWan. Predpokladam, ze Cupra uz prisla. Ako sa ti pozdava prechod z Meganu? Ja Cupru mam tiez a som velmispokojny. Dynamika a diferak v zakrutach je neskutocna. Len stale mam chrobaka v hlave, ze s Meganom by to bola vacsia zabava...Cupra je strasne efektivna ale nie si az tak v strede diania + zvuk v Cupra je slabota (nepocitam bzucak vnutri aj ked najhorsie neznie). Preto zvazujem vymenu vyfuku za nie co lepsie. problem je ale zaruka plus to, ze som zatial nikde nenasiel nic co by naozaj znelo na Cupre dobre :(
A meráš to čím ? Stopkami , GPSskom , či profesionálnym akcelerometrom ? O stopkách škoda reči , GPSko má značnu medzeru kludne plus minus sekunda jedine že vlastníš profesionálny akcelerometer
meral som to RenaultSport monitorom, za ktory som si priplatil, ten meria vela dalsich veci (dufam, ze nebudes podozrievat Renault, ze si ubera stotinky. aby zobrazoval lepsie casy) ;)
Ďalšia otázka je, či meriaš obidvomi smermi.
Kľudne napíš do redakcie - že im prídeš ukázať ako sa rozbieha.A klobúk dole pred redakciou že niekto robí takéto pokusy
Co to je za špínu (vedle altíku) v motorovém prostoru oktávky?
Ja si taky myslim ze v tyhle kategorii neni rozhodujici absolutni vykon a 0-100 cas. Spis jde o to jak je vykon pouzitelny, jak je auto nastavene a chova se na horsich silnicich, jestli auto nijak neobtezuje kdyz ho budu chtit pouzit jako normalni hatch na kazdodenni jezdeni, atd...Ja bych z tyhle dvojice vybral Leona - ma v zakladu vic vybavy (hlavne dcc a diferak) a lip vypada, design je vyvazenejsi - kazdej dalsi pohled na Octu RS me utvrzuje v tom, ze se nekdo sekl ve vypoctu ET u oem kol minimalne o 30 mm :)
Kdo proboha řeší zrychlení z 0-100! To co každýho normálního řidiče zajímá je zrychlení na okresce, v momentě kdy chce předjet auto před ním, které jede řekněme 80 km/h. To je reálná situace - každodenní situace a tam jednoznačně a naprosto s přehledem kraluje Leon a je to jasně patrné už z průběhu točivého momentu. A závěrem, tyhle auta už jsou dneska tak rychlý, že ty rozdíly mezi nima jsou dosti malé a v té reálné situaci na okresce stejně jeden druhýho nepředjede.
no koho, ved redakciu aby mohli zvyraznit tabulkovu hodnotu v ktorej skoda vyhrava na seatom v tomto dueli :D
No no, ale hezky se to testuje...B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.