Seat Leon: motor 1,6 TDI CR nyní i v ČR

Bylo by podivné, kdyby se nový motor 1,6 TDI CR pod kapotou Seatu Leon nedostal do ČR. A tak je tady, rovnou i ve verzi Ecomotive.

Netrvalo dlouho a předností hospodárného turbodieselu Volkswagen se vstřikováním common-rail a objemem 1,6 l nyní mohou využívat i vyznavači značky Seat. Vozy Leon opatřené touto pohonnou jednotkou s výkonem 105 koní (77 kW) začínají na českém trhu na částce 468 900 Kč. Motor lze kombinovat buď s pětistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG, a to ve dvou stupních výbavy Reference a Style, pro něž je na přání k dispozici provedení Ecomotive se systémem Start/Stop a dalšími úpravami mařícími kvalitu jízdy ve prospěch nižší spotřeby paliva.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Právě nové provedení Ecomotive Seatu Leon poháněné motorem 1,6 TDI CR dosahuje nejnižší, avšak přesně nespecifikované (?) spotřeby paliva, a tím i emisí oxidu uhličitého. Jeho sériová výbava zahrnuje již zmíněný systém Start/Stop kombinovaný se soustavou pro částečnou rekuperaci brzdné energie. Další změnou této „zelené“ varianty oproti standardnímu provedení je snížený aerodynamický odpor v důsledku optimalizovaného tvarování přídě s uzavřenou maskou chladiče a novým spodním otvorem pro přívod vzduchu. Ke snížení hodnoty emisí CO2 na 99 g/km přispívají také spoilery v oblasti podběhů předních a zadních kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Motor 1,6 TDI CR se však dodává také bez paketu Ecomotive. Leon 1,6 TDI CR je standardně vybavený pětistupňovou mechanickou převodovkou a zde již známe veškeré specifikace - vůz zrychlí na stovku za 11,7 sekundy a dosáhne maixmální rychlosti 185 km/h, pevný kilometr zdolá za 33,3 sekundy. V  kombinovaném provozu si vůz vystačí s 4,5 litry nafty na 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 ve výši 119 g/km.

Verze osazená sedmistupňovou převodovkou DSG spotřebuje v průměru 4,7 l/100 km s hodnotou emisí CO2 123 g/km, dynamické parametry jsou totožné jako u „manuálu”, pouze překonání kilometru s pevným startem si vyžadá o 0,4 sekundy více času.

Všechny varianty s mechanickou převodovkou včetně provedení Ecomotive lze objednat s výbavou Reference nebo Style, zatímco verze vybavená převodovkou DSG je k dispozici pouze u verze Style. Ve všech případech odpovídá rozsah sériové výbavy stávající výbavové linii. Z výbavy na přání se pro Leon Ecomotive nenabízí 17“ kola a panoramatické, elektricky ovládané střešní okno.

Kompletní aktualizovaný ceník Leonu ve formátu PDF si můžete stáhnout zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon 1,6 TDI CR
Seat Altea 1.984
Rok výroby: 2005
Stav: 157 344 km
Cena: 58 000 Kč
Seat Leon 1.984
Rok výroby: 2006
Stav: 99 240 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 185 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků