Seat Leon FR: první jízdní dojmy

Seat obohatil nabídku modelu Leon o řadu FR. Jak moc tato dvě písmenka plní slogan „Auto Emoción“?
Seznam kapitol
  1. Od každého něco, Podvozek především
  2. Naftové emoce, Dostupný hot-hatch
  3. Kompletní fotogalerie

Zatímco Škodovka má být konzervativní, její španělský koncernový kolega Seat sází na emoce. V případě hatchbacku Leon jste si do teď museli vystačit buď se základním sériovým provedením, nebo, pokud jste toužili po větší porci emocí a adrenalinu, byla k dispozici až ostrá Cupra. Nově si ale můžete pořídit „něco mezi“. Přesně takovou úlohu má totiž Leon FR hrát.

Kvality a schopnosti Seatu Leon FR jsme vyrazili vyzkoušet na mostecký okruh. Ne že bych chtěl novinku z dílny Seat podceňovat, ale základní „eferko“ s benzinovou jedna-čtyřkou TSI o výkonu 92 kW prohánět po okruhu? Na první pohled tahle akce působila přeci jen trochu přehnaně. Ale vezměme to popořadě. 

Testy | Seat

Test Seat Leon Cupra: pan Čistá Stopa

Od každého něco

Seat Leon FR se nabízí s celou řadou motorizací. Benzinová část nabídky obsahuje motory 1.4 TSI, 1.8 TSI a 2.0 TSI, zájemci o naftu mohou sáhnout po dvoulitrech TDI s výkony 103 kW  nebo125 kW. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, u nejvýkonnějšího benzínu a dieselu je manuál nahrazen koncernovým DSG.

K mé smůle (nebo štěstí) jsem dostal na první okruhový výjezd právě nejslabší motorizaci 1.4 TSI. Popravdě řečeno na okruhové ježdění je 125 koní opravdu málo, ale budiž. S tímto autem stejně nikdo na okruhu jezdit nebude. Jakožto základ řady FR není ani přeplňovaná jedna-čtyřka špatným motorem, ale mnoho emocí vám nenabídne. Leon je přeci jen výrazně větší než třeba taková Ibiza a vyšší hmotnost je zatraceně znát. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Seat Leon FR má jednoduše řečeno výborný podvozek. Prakticky nezáleží na zvolené motorizace, jízdní vlastnosti jsou pokaždé minimálně nadprůměrné.

Podvozek především

Daleko pozitivnější dojmy přinesl podvozek. Právě jeho kvality vynikly na okruhu nejvíce, a to i ve spojení se základní jedna-čtyřkou. Seat se chlubí výjimkou, kterou mu udělil koncern VW. Samozřejmě, použité platformy mají všichni stejné, ale španělský výrobce může podvozek dále ladit, což se v praxi projeví velmi výrazně.

Sportovně nastavený Leon FR si v zatáčkách počíná nadprůměrně jistě. Ostatně Seat vždy uměl naladit svá auta tak, aby nabízela výborné jízdní vlastnosti. O novince FR to samozřejmě platí také. Žádné náklony karoserie nečekejte. Vůz je navíc skvěle čitelný. Jakmile to přeženete s nájezdem do zatáčky a ocitnete se na limitu, velmi snadno to poznáte. Jisté a čitelné chování jsou největšími výhodami nového Seatu.
 

Seat Leon FR


1.4 TSI1.8 TSI2.0 TSI DSG2.0 TDI2.0 TDI DSG
Zdvihový objem1390 ccm1798 ccm1984 ccm1968 ccm1968 ccm
Maximální výkon 92 kW118 kW155 kW103 kW125 kW
Nej. toč. Moment200 Nm250 Nm280 Nm320 Nm350 Nm
Max. Rychlost197 km/h213 km/h233 km/h205 km/h214 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h9,8 s7,9 s6,9 s9,5 s8,0 s
Kombinovaná spotřeba6,2 l/100 km6,8 l/100 km7,5 l/100 km4,8 l/100 km5,6 l/100 km

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Od každého něco, Podvozek především
  2. Naftové emoce, Dostupný hot-hatch
  3. Kompletní fotogalerie
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Seat Leon 1.896
Rok výroby: 2009
Stav: 123 459 km
Cena: 109 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků