Seat Leon dostal pohon zadních kol, šestiválec a 420 koní. Ne, není to vtip

Seat Leon s pohonem zadních kol, šestiválcovým motorem a výkonem 420 koní? Jasně, je prvního apríla a všichni už určitě víme, že Škoda Snowman bude sněžná rolba, říkáte si... Jenže u tohoto Seatu je to celé trochu jinak. Toto není aprílový vtip, ale nový závodní speciál určený pro seriál STCC.

Zajímavosti | Sportovní auta | Sport | Seat

Fotogalerie: Seat odhalil novou verzi závodního Cup Raceru

Důkladně přepracovaný Seat Leon vznikl ze spolupráce švédské pobočky této automobilky s týmem PWR Racing. Výsledek vypadá poměrně působivě, už kvůli v úvodu zmíněným parametrů. Jde tedy o zadokolku, kterou pohání šestiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 309 kW (420 k).

Sportovní auta | Hatchbacky | První svezení | Seat

Seat Leon Cupra 290: Může být vůbec lepší? [první jízdní dojmy]  

Samozřejmostí je samosvorný diferenciál a šestistupňová sekvenční převodovka. Speciál určený pro Scandinavian Touring Car Championship stojí na osmnáctipalcových kolech, za kterými se ukrývají kotouče o velikosti 370 mm vpředu a 360 mm vzadu.

První předsezónní testy čekají na Leon STCC ještě tento měsíc. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků