Seat Leon Cupra R310 World Champion Edition: 310 španělských koní

Seat letos získal dvě nejvyšší příčky v šampionátu cestovních vozů (WTCC) a jakožto oslavu tohoto úspěchu připravil zvláštní edici modelu, který v šampionátu bojoval. Co také jiného, chtělo by se dodat.

Na svět tak přišel Seat Leon Cupra R310 World Champion Edition. Jak již název naznačuje, vychází z modelu Cupra R a přidává mu solidní porci výkonu navíc. Vyznačuje se posíleným motorem 2,0 TFSI, který nyní dává 310 koní (série 265 koní), méně kompromisně naladěným podvozkem a odolnějšími brzdami. To vše dodal takřka dvorní tuner Volkswagenu, firma Abt Sportsline.

Nezůstalo ale jen u technických vylepšení, Leon je dále obdařen upraveným interiérem se sportovními sedadly čalouněnými alcantarou, „rychlou šachovnicí” na palubní desce a bohatou výbavou vč. navigačního systému. Taktéž zvenku si R310 nespletete, především díky masivním polepům ze všech stran.

Pozoruhodné je, že vítězství slaví Seat upraveným benzinovým modelem, když v šampionátu zvítězil mj. díky nasazení dieselových motorů, které jsou pravidly FIA dlouhodobě protěžovány. Ale za to se snad ani zlobit nebudeme. Za co už se zlobit můžeme je fakt, že R310 bude, bůh ví proč, prodáván pouze ve Švýcarsku v omezené sérii 200 kusů. Pokud byste si pro něj snad chtěli do Švýcar zajet, připravte si 44 900 franků, tedy nějakých 850 tisíc Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon Cupra R310 World Champion Edition
Seat Leon 1.896
Rok výroby: 2009
Stav: 123 459 km
Cena: 109 000 Kč
Seat Altea 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 158 046 km
Cena: 170 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2004
Stav: 109 588 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků