Ostré verze nového Seatu Leon neuvidíme v celé kráse dříve než příští rok. Jejich vývoj je ale samozřejmě prakticky u konce. Prototypy teď najíždějí testovací kilometry na Nürburgringu, kde probíhá zejména finální ladění podvozku.
Exemplář zachycený objektivem špionážního kameramana je maskován příliš důkladně na to, abychom mohli cokoliv smysluplného vyvozovat z jeho vzhledu. Už dříve jsme ale zjistili, že Seat opět nabídne dvě verze rychlého Leonu. Slabší Cupra bude mít 265 koní, vrcholná Cupra R jich dostane 280. S přenosem výkonu si v obou případech budou muset poradit přední pneumatiky.
Stejně jako jeho příbuzní Volkswagen Golf GTI a Škoda Octavia RS bude mít i Seat Leon Cupra generátor vibrací, který pro cestující vytváří iluzi sportovního zvuku. Zvenku ale jen tiše sviští jako všechna moderní přeplňovaná auta.
Oba nové rychlé Seaty mají být uvedeny na trh v příštím roce, ale nikoliv najednou. Podle našich informací přijde nejprve Cupra R, slabší model má následovat s několikaměsíčním odstupem.