Seat Leon Cupra od JE Designu: 330 koní

Ladičská společnost JE Design představila řádně posílený vrchol modelové řady Seat Leon. Jeho výkon asi uhádnete, co zbytek?

Tato německá firma se nikdy nespokojí se základními výkonovými parametry standardních výrobků koncernu Volkswagen Group, nyní si zde do prádla vzali nejvýkonnější variantu řady Leon s označením Cupra R od španělské společnosti Seat.

Ani sériová verze přitom není žádným beránkem, neboť její dvoulitrový čtyřválec TSI s přeplňováním a přímým vstřikováním dává slušných 265 koní (195 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 350 Nm. Do sady modifikací se zařadily především přeprogramovaná řidicí jednotka, upravené sání se sportovním filtrem a nová výfuková soustava. Tyto prvky se podílí na výkonu rovných 330 koní (243 kW), zatímco točivý moment dosahuje 420 Nm. Díky těmto parametrů údajně Leon Cupra R vyšlechtěný u JE Designu zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,8 s a dosáhne maximální rychlosti 268 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další úpravy, jimiž Leon Cupra R u firmy JE Design prošel, náleží stavitelné tlumicí jednotky KW, přičemž tužší a kratší pružiny snížily světlou výšku vozu o 40 mm. Na první pohled pak zaujmou jasně zbarvené lité ráfky s průměrem 19 palců nazouvající pneumatiky o rozměru 235/35. Na karoserii vyvedené v dvoutónovém barevném ladění najdeme též přepracovaný přední nárazník, prahové obklady, rozměrné přítlačné křídlo na zádi nebo zvláštní grafické prvky, jež ladí s použitými koly. Obdobné dvoubarevné ladění pak pokračuje také uvnitř tohoto vozu, kde zdobí obklady palubní desky i kůží čalouněná sedadla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon Cupra JE Design
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků