Seat Leon Cupra od JE Designu: 330 koní

Ladičská společnost JE Design představila řádně posílený vrchol modelové řady Seat Leon. Jeho výkon asi uhádnete, co zbytek?

Tato německá firma se nikdy nespokojí se základními výkonovými parametry standardních výrobků koncernu Volkswagen Group, nyní si zde do prádla vzali nejvýkonnější variantu řady Leon s označením Cupra R od španělské společnosti Seat.

Ani sériová verze přitom není žádným beránkem, neboť její dvoulitrový čtyřválec TSI s přeplňováním a přímým vstřikováním dává slušných 265 koní (195 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 350 Nm. Do sady modifikací se zařadily především přeprogramovaná řidicí jednotka, upravené sání se sportovním filtrem a nová výfuková soustava. Tyto prvky se podílí na výkonu rovných 330 koní (243 kW), zatímco točivý moment dosahuje 420 Nm. Díky těmto parametrů údajně Leon Cupra R vyšlechtěný u JE Designu zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,8 s a dosáhne maximální rychlosti 268 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další úpravy, jimiž Leon Cupra R u firmy JE Design prošel, náleží stavitelné tlumicí jednotky KW, přičemž tužší a kratší pružiny snížily světlou výšku vozu o 40 mm. Na první pohled pak zaujmou jasně zbarvené lité ráfky s průměrem 19 palců nazouvající pneumatiky o rozměru 235/35. Na karoserii vyvedené v dvoutónovém barevném ladění najdeme též přepracovaný přední nárazník, prahové obklady, rozměrné přítlačné křídlo na zádi nebo zvláštní grafické prvky, jež ladí s použitými koly. Obdobné dvoubarevné ladění pak pokračuje také uvnitř tohoto vozu, kde zdobí obklady palubní desky i kůží čalouněná sedadla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon Cupra JE Design
Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 250 000 Kč
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 165 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků