Seat Leon Cupra je nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu

Nový Seat Leon Cupra prožil tento týden světovou premiéru na autosalonu v Ženevě. Ještě předtím si ale stihl odskočit do pohoří Eifel na západě Německa, kde leží slavný Nürburgring i se svojí obávanou Severní smyčkou.

Španělský závodník Jordi Gené dosáhl na Nordschleife času 7:58,4, což je nejlepší čas, jaký kdy zajelo auto s pohonem předních kol homologované pro silniční provoz.

K vynikajícmu času Cupře bezpochyby pomohly pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, dodávané v rámci sady Performance Pack. Ta dále obsahuje sportovní brzdy Brembo a 19palcová kola z lehké slitiny.

Zajímavosti | Video | Technika | Sportovní auta | Premiéry | Porsche

Podívejte se, jak Porsche 918 Spyder rozdrtilo rekord Nordschleife

Nový Seat Leon Cupra je geneticky spřízněný s Golfem GTI, ale i Škodou Octavia RS. Přeplňovaný čtyřválec EA888 o objemu 2,0 l je v případě španělského vozu naladěn na 280 koní.

Budeme sledovat, jak dlouho rekord Seatu vydrží. O titul nejrychlejší předokolky na Nürburgringu se totiž chce ucházet Honda se zbrusu novým Civikem Type-R

Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků