Seat Leon Cupra 290: Může být vůbec lepší? [první jízdní dojmy]

Nejen naše redakce považuje Seat Leon Cupra 280 za nejlepší hot-hatch na trhu. Teď přichází verze 290, která má být údajně ještě lepší. Poznají ale vůbec zákazníci, že se něco změnilo?
Seznam kapitol
  1. Seat Leon Cupra 290, Na pohled stejný
  2. Stejný znamená pořád nejlepší, Pouze decentní facelift a tak je to dobře
  3. Seat Leon Cupra 290: Fotogalerie

Seat na českém trhu prodával pouze Leon Cupra 280, což znamená auto vybavené elektronicky řízeným předním diferenciálem VAQ a osazené motorem naladěným na 206 kW (280 koní). Určitě nemusíme připomínat, že jsme tento model v provedení ST (tedy kombi) měli půl roku v redakci a že jsme ho vraceli jen velmi neradi, protože je prostě skvělé. Když mi přistála v emailu pozvánka na mezinárodní prezentaci verze 290, okamžitě se mi vybavila základní otázka – je vůbec možné už tak povedené auto ještě dále vylepšit? 

Testy | Video | Sportovní auta | Kombi | Seat

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Opravdu to byla jízda!

Seat na rozdíl od Škody už nemá moc kam jít. Zatímco Octavia RS neměla diferenciál VAQ, takže znamenal jeho příchod u verze RS230 docela důležitou změnu, Cupra už tuhle věc dostala dříve, a tak se nám novinky smrskly jen na dvě menší záležitosti. Za prvé se zvyšoval oficiální udávaný výkon, za druhé vůz dostal nový výfuk. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na pohled poznáte novou verzi Leonu Cupra jen velmi těžko. Ono se toho totiž s příchodem provedení 290 zas tolik nezměnilo

Určitě si ale vzpomenete na to, že jsme během dlouhodobého testu Leonu ST Cupra byli několikrát na brzdě a auto mělo vždy vyšší výkon než udávaných 206 kW (280 koní). Jinak řečeno, už předchozí Cupra byla co do výkonu v podstatě Cuprou 290. Navíc (a to jsme nebyli zdaleka jediní) se během dvou měření dostal výkon motoru dokonce k hranici tří stovek koní. Tady se toho tedy asi moc nezmění. Zdá se, že jedinou opravdovou novinkou je jen ten výfuk. 

Technika | Život řidiče | Kombi | Palivo | Seat

Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

Na pohled stejný 

Ptáte se, jak poznáte Seat Leon Cupra 290 někde na ulici? Odpověď je celkem jednoduchá, na první pohled novou variantu asi nepoznáte. Automobilka slibuje litá kola, která jsou ve standardu devatenáctipalcová, dvě koncovky výfuku nebo diodová světla, ale to už měla i předchozí varianta a nic jiného nového vlastně není. Jedinou záchranou je logo 290, které jako jediné prozrazuje, že před vámi stojí nejnovější Cupra. 

Seat Leon Cupra 280 vs. Seat Leon Cupra 290
  Seat Leon Cupra 280 Seat Leon Cupra 290
Objem motoru [cm3] 1984 1984
Maximální výkon [kW/k] 206/280 213/290
při otáčkách [ot./min] 5600-6500 5900-6400
Maximální točivý moment [Nm] 350 350
při otáčkách [ot./min] 1700-5600 1700-5800
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,9 5,8
Nejvyšší rychlost [km/h] 250 250
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 6,6 6,7

Nejinak tomu je i v interiéru, kde pořád najdete sedadla s výrazným tvarováním, stále všem dobře známé ovladače, poměrně hodně prostoru a především výbornou ergonomii. Tohle jsme si ale už probrali v několika testech včetně toho dlouhodobého. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér dobře známe, po stránce ergonomie není moc co vytýkat. Novinkou je vylepšený multimediální systém

Jedna věc se ale nakonec změnila i v interiéru, Seat vyměnil multimediální systém. Jak je dnes zvykem, ten nový nabídne lepší konektivitu, takže můžete vesele využívat propojení s chytrými telefony přes funkci MirrorLink, k dispozici jsou různé aplikace včetně těch přímo od Seatu a nový systém také umí číst emaily, SMS zprávy nebo zprávy, které vám někdo pošle přes Facebook. 

Upřímně, na mezinárodní prezentaci jsem si tohle všechno vyzkoušel jen velmi letmo a myslím, že ani v rámci klasického redakčního testu nebude na tyto věci mnoho času. Proč? No protože se přece bavíme o Seatu Leon Cupra 290. Osobně si myslím, že neexistuje zbytečnější záležitost, než možnost navštěvovat Facebook v Leonu Cupra, i když to asi někteří zákazníci chtějí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Leon Cupra 290, Na pohled stejný
  2. Stejný znamená pořád nejlepší, Pouze decentní facelift a tak je to dobře
  3. Seat Leon Cupra 290: Fotogalerie
Seat Leon 1.39
Rok výroby: 2005
Stav: 177 780 km
Cena: 50 000 Kč
Seat Ibiza 1.197
Rok výroby: 2010
Stav: 137 851 km
Cena: 120 000 Kč
Seat Altea 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 94 375 km
Cena: 145 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků