Seat Leon a Altea 2009: nový vzhled a systém XDS

Seat modernizuje své klíčové modely Altea a Leon, které se budou chlubit svěžejším vzhledem, inovovanou technikou i lepší výbavou.

Decentní facelift pro Alteu a Leon

Nové modely Leon a Altea pro rok 2009 představí Seat na ženevském autosalonu, který se koná od 5. do 15. března 2009. Modely nižší střední třídy španělské značky tak prošly další menší evolucí, která se opticky projevuje novými rysy přední a zadní části karosérie.,

Vnější vzhled Leonu a Altey pro modelový rok 2009 je tak stejně jako u čtvrté generace Ibizy a u nového Exea sjednocen designérským konceptem tzv. „šípového designu“. A tak přestože obě novinky viditelně navazují na linie předchozích modelů, jsou jejich nové stylistické prvky nepřehlédnutelné. Z elegantních linií karoserie nyní nápadněji vystupuje nová maska chladiče s menším logem značky a výrazněji stylizovaným chromovaným rámečkem. Nový výraz dodávají oběma typům také větší čelní světlomety. K dalším modifikacím patří nově tvarovaná vnější zpětná zrcátka na předních dveřích a atraktivní kola. Lepší výhled z vozu zajišťuje větší zadní okno, které si vynutilo odpovídající úpravy designu zadního výklopného víka a zadních svítilen.

V interiéru se změny dotkly přístrojové desky, středové konzoly, výplní dveří a materiálů. Modernizací prošla také celá paleta motorů, jež nyní zahrnuje, bohužel na rozdíl od většiny škodovek, vznětové jednotky s přímým vstřikováním common rail.

Výběr motorů pro modely León, Altea a Altea XL tak zahrnuje čtrnáct zážehových a vznětových jednotek. Všechny motory prošly, jak jinak, modernizací s důrazem na zlepšení výkonových charakteristik a snížení spotřeby paliva a emisí. Na vrcholu řady zážehových motorů stojí přímovstřikový čtyřválec 2,0 TSI (155 kW/211 k), významnou inovací u vznětových jednotek je zavedení technologie common rail pro motor 2,0 TDI (125 kW/170 k). Ještě výkonnější agregáty nabídnou sportovní modely Cupra. Kromě toho dostaly všechny verze vybavené automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG, která je nyní k dispozici v sedmistupňové verzi také pro motor 1,8 TSI/160 k, „pádla“ na volantu pro manuální volbu řazených převodových stupňů.

S příchodem modelového roku 2009 byla také zatraktivněna výbava celé modelové řady. Seaty León a Altea nabízejí vyšší sériovou výbavu, která zahrnuje například novou klimatizaci, nová autorádia a od verze Style i přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel. V rámci výbavy na přání je nyní k dispozici např. asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček, parkovací senzory vpředu a vzadu a optický parkovací systém ve spojení s navigačním systémem. V oblasti aktivní bezpečnosti jsou nové modely León a Altea pro rok 2009 vybaveny veškerými elektronickými podpůrnými prvky. Všechny varianty mají sériově protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém TCS, brzdového asistenta EBA a stabilizační systém ESP.

Uvedení nových modelů León a Altea na český trh je plánováno na počátek léta, ceny zatím nejsou stanoveny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon 2009

XDS pro Seat Leon FR

Facelift se samozřejmě nevyhnul ani sportovním verzím Leonu. Krom inovovaného zevnějšku se Leon FR může pochlubit také systémem XDS, který bude součástí sériové výbavy. Zkratka je to jak z Akt X, nic moc tajuplného ale nepřináší. Jde o ryze elektronický systém, který spolupracuje se stabilizačním systémem ESP a napodobuje funkci samosvorného diferenciálu přibrzďováním protáčejících se kol.

Jaký bude mit tento „pseudosamosvor” vliv na kvalitu jízdy zrovna ve sportovním modelu FR zatím nevíme, na jeho zařazení do sériové výbavy ale hledíme spíše s obavami, než plni očekávání...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea 2009
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Seat Leon 1.896
Rok výroby: 2009
Stav: 123 459 km
Cena: 109 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků