Seat je poprvé od roku 2008 v zisku. Vydělal 6 milionů eur

Ještě v roce 2014 byl Seat ve ztrátě 66 milionů eur, takže vedení automobilky má důvod k radosti. Seat dokonce dosahoval vyšších marží, než očekával.

I přes velmi závěr roku 2015 se podařilo automobilce Seat vykázat čistý zisk po zdanění ve výši 6 milionů eur. Ve srovnání s jinými koncernovými automobilkami to není sice žádná sláva, ale pro Seat je to první kladný hospodářský výsledek od roku 2008.

Ještě v roce 2014 byl Seat ve ztrátě 66 milionů eur, takže vedení automobilky má důvod k radosti. Navíc to byl právě Seat, nad kterým dřívější vedení koncernu VW chtělo definitivně zlomit hůl. Chvíli to opravdu vypadalo, že se VW Seatu zbaví.

SUV | Design | Autosalony | Ženeva 2016 | Seat

Ženeva 2016 živě: Seat představil SUV Ateca. Dostane i tříválec

Španělská automobilka ale nastoupila cestu restrukturalizace, modernizovala modelovou řadu a díky chytrému sdílení koncernových dílů a platforem nabídla velmi konkurenceschopné produkty za přijatelné peníze. Seat dokonce dosahoval vyšších marží, než očekával. Zákazníci se evidentně naučili utrácet.

Seat měl obrat ve výši 8,3 miliardy eur (224 miliard korun). Průměrná výše čistého zisku z prodaného vozidla byla 3,5 %, což je poměrně běžná hodnota. U masových produktů se marže pohybují obvykle jen mezi 1 a 6 %. Seat si slibuje mnohem lepší výsledky v následujících letech, kdy vstoupí do segmentu SUV. V něm chce mít hned tři modely.

Zobrazit tiskovou zprávu
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 165 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 245 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků