Seat Ibiza ST: malé kombi se představuje

Koncept španělského sexy kombíku se světu ukázal loni ve Frankfurtu. Další významný autosalon letos v Ženevě představí sériovou podobu.

Ibiza Sport Tourer, jak zní celé jméno nejnovějšího Seatu, bude překvapením leda pro ty, kteří dění na automobilovém trhu sledují leda z rychlíku. Předprodukční podoba, představená loni ve Frankfurtu, dávala jasně tušit, že i Španělé zamíří na stále docela neobsazený trh malých kombi. Navíc celkem zřetelně říkala, jak že bude první model automobilky v tomto segmentu vypadat.

Nyní je tu a ačkoli vzhled ztratil pár kudrlinek koncepční podoby, stále lze říci, že jde - na poměry kombi - o sexy autíčko s potenciálem oslovit mladší klientelu. Ačkoli u nás zřejmě beztak nejvíce zaboduje u stárnoucích zahrádkářů, designéři Seatu se tak úspěšně pokusili spojit celkem výrazný designérský styl posledních modelů značky s praktickými přednostmi kombíků. Tvar vozu nepostrádá dynamiku zejména díky oblému zakončení zádě, ani zadní převis nedělá ostudu snaze Ibizy působit sportovním dojmem.

Ibiza ST je s délkou 423 centimetrů o 18 cm delší než výchozí Ibiza. Z prodloužené délky karoserie těží zejména zavazadlový prostor, jehož základní objem činí zajímavých 430 litrů, navíc jej lze pochopitelně dále zvětšit sklápěním dělených zadních sedadel. Konstruktéři prý kladli důraz na šířku zavazadlového prostoru a jeho vstupního otvoru i na výšku nakládací hrany, konkrétní čísla ale tisková zpráva Seatu neuvádí.

Interiér verze ST se nemá významně lišit od zbylé jeden půl karosářské varianty Ibizy, tedy běžného pětidvířka a třídvéřového SC, které se snaží vystupovat jako samostaný model. Dá se očekávat pár praktických detailů navíc, ale to už jen hádáme, více v tomto směru neříká ani Seat, ani první snímky.

Pod kapotou novinky najdou místo tři zážehové agregáty a tři vznětové motory TDI s přímým vstřikováním common rail pokrývající rozpětí výkonů od 51 kW (70 k) do 77 kW (105 k). Není divu, že čtyři z šesti nabízených motorů pracují s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem, doba si žádá své. Mezi motory najdeme i novinky 1,2 TDI a 1,2 TSI, které mimochodem naznačují, jaké jednotky dostane i faceliftovaná Škoda Fabia.

Detailní specifikace a více fotografií přinese až ženevský autosalon, kde bude Ibiza ST poprvé představena světu naživo. Prodeje vozu začnou nedlouho poté, na českém trhu se tato novinka objeví v červnu letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza ST
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků