Seat Ibiza od června s novým menším dieselem 1,6 TDI CR

Seatu Ibiza přibude v červnu nový vznětový čtyřválec objemu 1,6 l, který nahradí tolik populární 1,9 TDI. Novinka s menším objemem a vyspělejší technologii common rail bude nabízet zhruba stejný výkon, avšak výrobce slibuje nižší spotřebu, kultivovanější chod a celkově vyšší spolehlivost. Koncernový hatchback vybaven novým 1,6 TDI CR se tedy bude moct pochlubit postačujícím výkonem 66 kW/90 koní a maximálním točivým momentem 230 Nm při 1 500 až 2 500 ot./min. Vyznavače úspornější jízdy pak potěší fakt, že tento čtyřválec si na 100 kilometrů řekne v průměru pouze o 4,2 litrů nafty.

Nový 1,6 litrový agregát však tradiční „jedna-devítku“ nevytlačí úplně, v nabídce totiž stále zůstane její silnější verze s výkonem 77 kW/105 koní. Netoužíte-li však po takovém výkonu, nebo „exkluzivním“ označení s červeným písmenem I, ještě stále můžete sáhnout po menším 1,4 litrovém dieselu nabízejícím výkon 58 kW/80 koňských sil.  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 165 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 245 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků