Seat Ibiza od června s novým menším dieselem 1,6 TDI CR

Seatu Ibiza přibude v červnu nový vznětový čtyřválec objemu 1,6 l, který nahradí tolik populární 1,9 TDI. Novinka s menším objemem a vyspělejší technologii common rail bude nabízet zhruba stejný výkon, avšak výrobce slibuje nižší spotřebu, kultivovanější chod a celkově vyšší spolehlivost. Koncernový hatchback vybaven novým 1,6 TDI CR se tedy bude moct pochlubit postačujícím výkonem 66 kW/90 koní a maximálním točivým momentem 230 Nm při 1 500 až 2 500 ot./min. Vyznavače úspornější jízdy pak potěší fakt, že tento čtyřválec si na 100 kilometrů řekne v průměru pouze o 4,2 litrů nafty.

Nový 1,6 litrový agregát však tradiční „jedna-devítku“ nevytlačí úplně, v nabídce totiž stále zůstane její silnější verze s výkonem 77 kW/105 koní. Netoužíte-li však po takovém výkonu, nebo „exkluzivním“ označení s červeným písmenem I, ještě stále můžete sáhnout po menším 1,4 litrovém dieselu nabízejícím výkon 58 kW/80 koňských sil.  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza
Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 250 000 Kč
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 175 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 105 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků