Seat Ibiza od června s novým menším dieselem 1,6 TDI CR

Seatu Ibiza přibude v červnu nový vznětový čtyřválec objemu 1,6 l, který nahradí tolik populární 1,9 TDI. Novinka s menším objemem a vyspělejší technologii common rail bude nabízet zhruba stejný výkon, avšak výrobce slibuje nižší spotřebu, kultivovanější chod a celkově vyšší spolehlivost. Koncernový hatchback vybaven novým 1,6 TDI CR se tedy bude moct pochlubit postačujícím výkonem 66 kW/90 koní a maximálním točivým momentem 230 Nm při 1 500 až 2 500 ot./min. Vyznavače úspornější jízdy pak potěší fakt, že tento čtyřválec si na 100 kilometrů řekne v průměru pouze o 4,2 litrů nafty.

Nový 1,6 litrový agregát však tradiční „jedna-devítku“ nevytlačí úplně, v nabídce totiž stále zůstane její silnější verze s výkonem 77 kW/105 koní. Netoužíte-li však po takovém výkonu, nebo „exkluzivním“ označení s červeným písmenem I, ještě stále můžete sáhnout po menším 1,4 litrovém dieselu nabízejícím výkon 58 kW/80 koňských sil.  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza
Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 258 000 Kč
Seat Exeo 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 104 458 km
Cena: 150 000 Kč
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 175 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků