Seat Ibiza Ecomotive s rekordně nízkou kombinovanou spotřebou

Zhruba před týdnem se bývalý rakouský závodní jezdec Gerhard Plattner pokusil překonat rekord v kombinované spotřebě a hned na úvod nutno říci, že se mu to povedlo velice dobře. V Seatu Ibiza v úsporné úpravě Ecomotive na 1 526 km dlouhé trase ze španělského Martorellu do německého Gottingenu se mu totiž podařilo dosáhnout kombinované spotřeby pouhých 2,91 l/100 km, což v rámci koncernu představuje nový rekord. V této souvislosti připomeňme, že úsporná verze Ecomotive je vybavena 1,4 litrovým dieselovým tříválcem a od té standardní se liší upraveným stálým převodem, lepší aerodynamikou a pneumatikami s nižším valivým odporem.

Původní plán byl pokořit ve spotřebě Seat Leon, u něhož se při obdobném testu v reálném provozu podařilo dosáhnout kombinované spotřeby 3,5 l/100 km, ještě před jízdou bylo přibližně vypočítáno, že Ibize Ecomotive se svého většího bratra podaří překonat o 0,2 l, avšak po dojezdu do německého Gottingenu mohli organizátoři konstatovat ještě lepší výsledek. Po celou dobu jízdy dodržoval řidič všechny úsporné zásady, rychlost přitom obvykle nepřesahovala 110 km/h a na některých úsecích dálnic byla i 130 km/h, po počátečním tankování byla úplně plná 45,53 litrová nádrž zaplombována, aby se tak zabránilo různým machinacím a podezřením.
Výsledek je to určitě pro mnohé záviděníhodný, ovšem bez potřebných zkušeností a jakési vnitřní disciplíny v reálném provozu těžko dosažitelný...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza Ecomotive a její vzorný řidič
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Seat Leon 1.896
Rok výroby: 2009
Stav: 123 459 km
Cena: 109 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků