Seat Ibiza Ecomotive přichází se „zeleným“ turbodieselem

Španělská automobilka Seat vytáhla v ostatních dnech z rukávu hned dvě novinky. Ostrou Ibizu Cupra jsme vám představili již včera, nyní se podívejme na tu druhou stranu - jak vypadá umírněná Ibiza s přívlastkem šetrných modelů Ecomotive.

Zvenčí se Ibiza Ecomotive od běžné verze liší jen v detailech, patrnější rozdíl je však vidět při pohledu pod kapotu, kde najdeme koncernový tříválec 1,4 TDi nastavený na výkon 80 koní, kterému sekunduje pětistupňová převodovka s upravenými převody. Samozřejmostí je i filtr pěvných částic DPF a pneumatiky s nízkým valivým odporem o rozměru 175/70 R14. 

Paradoxní je však fakt, že automobilka zatím nezveřejnila bližší informace o spotřebě, které můžeme v souvislosti s tímto úsporným vozem považovat za dosti podstatné. Stejný agregát však ve svých útrobách ukrývá i VW Polo BlueMotion, který s ním dosahuje kombinované spotřeby 4 l/100 km. Z toho tedy můžeme vyvodit, že spotřeba tohoto Seatu bude zhruba stejná. Tuto domněnku potvrzuje i oficiální informace, že vůz vypustí 99 g emisí CO2 na kilometr.

 Připomeňme si, že předešlá generace tohoto vozu získala jen přednedávnem ocenění „Nejekologičtější vůz“ udělené německým automotoklubem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza Ecomotive
Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 258 000 Kč
Seat Exeo 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 104 458 km
Cena: 150 000 Kč
Seat Leon 1.984
Rok výroby: 2006
Stav: 99 240 km
Cena: 95 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 52 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků