Seat Ibiza Ecomotive přichází se „zeleným“ turbodieselem

Španělská automobilka Seat vytáhla v ostatních dnech z rukávu hned dvě novinky. Ostrou Ibizu Cupra jsme vám představili již včera, nyní se podívejme na tu druhou stranu - jak vypadá umírněná Ibiza s přívlastkem šetrných modelů Ecomotive.

Zvenčí se Ibiza Ecomotive od běžné verze liší jen v detailech, patrnější rozdíl je však vidět při pohledu pod kapotu, kde najdeme koncernový tříválec 1,4 TDi nastavený na výkon 80 koní, kterému sekunduje pětistupňová převodovka s upravenými převody. Samozřejmostí je i filtr pěvných částic DPF a pneumatiky s nízkým valivým odporem o rozměru 175/70 R14. 

Paradoxní je však fakt, že automobilka zatím nezveřejnila bližší informace o spotřebě, které můžeme v souvislosti s tímto úsporným vozem považovat za dosti podstatné. Stejný agregát však ve svých útrobách ukrývá i VW Polo BlueMotion, který s ním dosahuje kombinované spotřeby 4 l/100 km. Z toho tedy můžeme vyvodit, že spotřeba tohoto Seatu bude zhruba stejná. Tuto domněnku potvrzuje i oficiální informace, že vůz vypustí 99 g emisí CO2 na kilometr.

 Připomeňme si, že předešlá generace tohoto vozu získala jen přednedávnem ocenění „Nejekologičtější vůz“ udělené německým automotoklubem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza Ecomotive
Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 250 000 Kč
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 165 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků