Seat IBE: španělská budoucnost má svou tvář

Ani Seat nechce zůstat návštěvníkům ženevského autosalonu nic dlužen a v Palexpu ukáže svůj nejnovější koncept. Má prosté jméno IBE a krom designové budoucnosti španělské automobilky má naznačit i tu technickou.

Už při prvním pohledu na Seat IBE je zřejmé, že na silnice zítra patrně nevyjede. Odhlédneme-li však od futuristických detailů jako jsou světlomety, máme před sebou vcelku zajímavě tvarovaný hatchback, který by se po pár nutných úprávách mohl klidně vyrábět.

Možná tak v podobném hávu spatříme budoucí Ibizu, které je koncept rozměrově nejblíže. Ač vypadá docela mohutně, na délku měří jen 3 780 mm (o 250 mm méně než Ibiza), na šířku 1 800 mm a na výšku dokonce pouze 1 220 mm. Právě svou nízkou stavbou IBE přípomíná jakýsi zmenšený VW Scirocco.

Větší než ve skutečnosti vůz vypadá i kvůli použití velkých 19" kol, na lehkosti mu naopak přidávají minimalizované převisy karoserie. Uvnitř má koncept nabídnout místo por 2+2 cestující, ale vzhledem k vnějším rozměrům to ti dva vzadu nebudou mít jednoduché. Neboť však Seat nezveřejnil žádný snímek interiéru (vzhledem k začerněným sklům dost možná žádný ani neexistuje), můžeme se o vnitřním uspořádání vozu leda dohadovat.

Kabátek ale není tím jediným zajímavým, čím se IBE může pochlubit. Pod ním totiž skrývá zcela nový elektrický pohon sestávající z elektromotoru o výkonu 75 kW (102 koní) a sadě li-ion baterií umístěných v zadní části vozu. Díky hmotnosti jen 1 000 kg vůz i s tímto omezeným arzenálem zrychlí na 50 km/h za 3,4 sekundy, na 80 km/h za 6,3 sekundy a na stovku za 9,4 sekundy. Možnáse ptáte, proč Seat uvádí takto podivnou škálu zrychlení. Nu, důvod je jednoduchý, o mnoho více už totiž IBE nejede - maximální rychlost činí 160 km/h. Navíc tak nepojede ani moc dlouho, kapacita baterií činí skromných 18 kWh.

Seat ani nenaznačuje úmysl podobný vůz v nejbližší době vyrábět, ale za pár let by se podobným směrem vydat mohl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Koncept Seat IBE
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 110 000 Kč
Seat Altea 1.595
Rok výroby: 2004
Stav: 112 155 km
Cena: 70 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 259 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků