Seat Exeo: staré dobré Toledo je zpět?

Před Paříží dělal Seat s Exeem snad větší okolky než Lamborghini se svojí novinkou. Postupnému odhalování je ale konec.

A přitom ještě stále nevíme úplně vše, i když máme konečně k dispozici snímky celého auta a některé dílčí informace. Klasický sedan Exeo vrátí španělský Seat do vod, které opustil s třetí generací Toleda, jež směřovala spíše mezi crossovery či MPV. Ale o tom jsme hovořili již mnohokrát, například ve dvojtestu ojetých vozů Seat Toledo a Altea. Exeo se však tentokrát nespokojí s nižší střední třídou, ale brousí si zuby na Mondeo nebo Passat. Jedná se přitom po nové Ibize o další z pětice nových modelů, které Seat na příští čtyřletku nahlásil. Podle všeho se tak můžeme těšit na nový minivůz, kompaktní SUV a crossover s převažujícími prvky kombíku. Výrobu Seatu Exeo bude zajišťovat továrna v Martorellu. Jeho postupné odhalování jsme pro vás sledovali například zde nebo zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Exeo se představí teprve pro modelový rok 2010 a bude k dispozici jako sedan a kombi. Hned po zveřejnění prvních linií se na nový vůz snesla do značné míry oprávněná kritika pro výraznou podobnost s Audi A4 předchozí generace (B7). Ano, Seat i přes značný pokrok neoplývá designérskou svérázností, ale přesto nelze vozu upřít jistý, byť velmi decentní sportovní akcent. Ale co je nejdůležitější: těšit se prý můžeme na cenu, která většině z nás dá ráda zapomenout na křivky, které jsme už někde viděli. Záď Exea se „audině“ podobá velmi, naopak výrazně vystupující zpětná zrcátka jsou pro Seat originální. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při náběhu výroby bude Seat Exeo k dispozici se třemi zážehovými motory s výkony od 102 do 200 koní a třemi vznětovými o výkonech od 120 do 170 koní, ty budou k dostání výhradně s novým vstřikováním common rail. Vůz právě vystavovaný na stánku Seatu v Paříži je osazen známým zážehovým „dvoulitrem“ TSI o výkonu 200 koní, s nímž by v kombinovaném režimu měl spotřebovat velmi zaímavých 6,4 l/100 km. O velmi slušné jízdní vlastnosti se postará podvozek s víceprvkovými závěsy na všech kolech, převzatý „překvapivě“ z vozu Audi A4 generace B7.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Ve výbavě vozu nebude chybět snad žádná ze současných vymožeností kocernu VW včetně zábavních soustav s podporou MP3/MPEG4/iPod/USB/Bluetooth či solárních panelů ve střešním okně, které pohánějí ventilátor klimatizace u stojícího vozidla. Samozřejmostí je kompletní výbava airbagy a řízením podvozku i duální klimatizace, přínosem budou nová světla s jednotkami pro denní svícení a natáčením do zatáčky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Seat Leon 1.595
Rok výroby: 2006
Stav: 170 774 km
Cena: 74 000 Kč
Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 265 000 Kč
Seat Exeo 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 104 458 km
Cena: 158 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků