Seat Exeo: facelift pro rok 2012 představen

Španělská továrna koncernu Volkswagen Group přichází s dalšími zlepšeními pro sedan a kombík Seat Exeo.

 

Oč je sedan, alternativně kombi střední třídy Seat Exeo konstrukčně obstarožní, o to častěji je vylepšován dílčími facelifty. My jsme vám španělský sedan, vlastně jen přestavěný z někdejšího Audi A4 generace B7, ve verzi Seat Exeo 2,0 TDI představili redakčním testem krátce po jeho uvedení na český trh, ale již brzy nato byla představenavylepšená verze Seat Exeo pro modelový rok 2011. Ještě před tím, na jaře roku 2010, však Seat Exeo prošel nárazovými testy EuroNCAP, kde však ziskem pouhých čtyř hvězdiček ukázal, jak rychle stárne i kdysi kvalitní konstrukce. Sada dílčích vylepšení tak přichází přesně po roce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Od letošního podzimu se však bude Seat Exeo prodávat ve vylepšené verzi připravené pro modelový rok 2012. Modifikace karoserie jsou pouze velmi decentní a za zmínku stojí prakticky jen pozměněná příď vozu s jinou maskou chladiče a novými hlavními, bi-xenonovými světlomety a denními svítilnami složenými z LED a nové lité ráfky s průměrem 17 a 18 palců. Úpravy interiéru se pak omezují na nový, kůží potažený volant a omlazené barevné kombinace čalounění.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani po mechanické stránce se toho mnoho neudálo, snad až na vylepšení vznětových čtyřválců 2,0 TDI CR ve výkonových verzích 120 koní (88 kW) a 143 koní (105 kW) z hlediska efektivity provozu. Konstruktérům Seatu se podařilo omezit produkci CO2 v průměru o 7 g/km, čímž se třeba sedany kombinované s manuálními převodovkami údajně vejdou pod hranici 130 g/km. Průměrná spotřeba dieselových verzí s jediným motorem 2,0 TDI CR a třemi nastaveními výkonů tak klesla až na 4,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vloni bylo u Exea zlepšení daleko více (tehdy zasáhly i nové zadní svítilny z LED, přepracovaná sedadla či sedmistupňovou převodovku Multitronic), nicméně věřme, že i nové detailní úpravy modelu Exeo vylepší jeho prodejní bilanci na evropských trzích. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 

Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 165 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 245 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků