Seat Ateca oficiálně: Motory o výkonu až 190 koní, v prodeji už na jaře

Po včerejší sérii neoficiálně zveřejněných fotografií tu máme oficiální představení nového Seatu Ateca. Španělské SUV dostane motory o výkonu až 190 koní. Prodávat se začne už na jaře.
Seznam kapitol
  1. Seat Ateca, Videa
  2. Seat Ateca: Fotogalerie

Seat zveřejnil první oficiální materiály týkající se nového SUV. Jak už víme, novinka nese označení Ateca a používá koncernovou techniku. Vůz se představí v Ženevě a nedlouho poté se dostane také do prodeje.

Jméno Ateca nemá vyjadřovat nic speciálního a ani to není nějaká zkratka. Seat si pouze vypůjčil název jedné vesnice, která leží na západě Zaragozy uprostřed Pyrenejského poloostrova. Design navazuje na to, co známe z ostatních modelů této značky. Přesné rozměry modelu Ateca Seat zatím neprozradil. Z tiskové zprávy můžeme vyčíst pouze délku, která dosahuje na 4,36 m.

Zajímavosti | SUV | Ženeva 2016 | Škoda Kodiaq | Seat

SUV Seat Ateca je venku. Bude se vyrábět na stejné lince jako Škoda Kodiaq

V interiéru se Ateca chlubí něčím, co je doménou Škody. Seat slibuje nejlepší využití prostoru v daném segmentu. Dá se ale očekávat, že Kodiaq bude ještě větší. Každopádně Ateca nabídne kromě prostorného interiéru také velký zavazadelník. Verze s pohonem předních kol disponuje objemem 510 litrů, čtyřkolky budou mít objem 485 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Španělské SUV má svou oficiální premiéru za sebou. Prodávat se začne ještě v průběhu jara. Prozatímním vrcholem je diesel o výkonu 140 kW (190 k)

Co se nabídky motorů týká, těšit se můžete na čtyřválec 1.6 TDI (85 kW/115 k) a naftové dvoulitry s výkony 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Poslední jmenovaný je zároveň nejsilnějším motorem v nabídce. Prozatím tak španělské SUV nedostalo dvakrát přeplňovaný diesel o výkonu 176 kW (240 koní), který se prezentoval dříve u konceptu.

SUV | Autosalony | Premiéry | Seat | Ženeva 2015

První SUV značky Seat je tady. Vyrábět ho bude Škoda [aktualizováno]

Zájemci o benzinové jednotky budou vybírat mezi tříválcem 1.0 TSI (115 k) a benzinovou čtrnáctistovkou vybavenou systémem deaktivace válců s maximem 110 kW (150 k). Se spotřebou se mají diesely pohybovat v rozmezí od 4,3 do 5,0 l/100 km, u benzinových motorů to bude 5,3 až 6,2 l/100 km.

Ateca bude dostupná s pohonem předních i všech kol, s manuálem i automatickou převodovkou a nechybí ani řada asistentů. Tisková zpráva zmiňuje asistent pro jízdu v koloně, který brzdí, akceleruje i drží vůz v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, rozpoznávání značek, sledování mrtvého úhlu, kamery nebo asistent pro stav nouze, kdy by měl vůz rozpoznat, že řidič nereaguje, následně ho zvukově a vizuálně upozornit a pokud se nic nestane, vůz by měl sám zastavit.

Další informace najdete v přiložené tiskové zprávě.  

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Ateca, Videa
  2. Seat Ateca: Fotogalerie
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 165 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 245 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků