Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience

Už ve standardní verzi na tom není Seat Ateca s průchodností terénem vůbec zle. Jistě, je to SUV, které se většinu času pohybuje ve městě a mimo něj, má ale velmi slušnou světlou výšku a pohon všech kol se spojkou Haldex V, nezklame tedy ani dobrodružnější povahy. Natož pak verze, která se chystá do Paříže…

Zajímavosti | SUV | Ceny | Seat

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Vzpomínáte si na Seat Leon X-perience, který mnozí považovali za dočasnou náplast za chybějící SUV Seatu? Tak přesně tento přídomek dostala i Ateca, jenom o změně jména to ale nebude. Jak můžete vidět na fotografiích, novinek je více než dost – osmnáctipalcová kola obouvají univerzální pneumatiky s pořádnými bočnicemi, zvětšila se světlá výška (Ateca 4x4 má 189 mm, u X-perience není uvedena), nový je přední nárazník a zejména matný lak karoserie odolný vůči poškrábání.

Tajné | SUV | Sportovní auta | Seat

SUV Seat Ateca zřejmě dostane sportovní verzi Cupra s motorem 2.0 TSI

Seat tvrdí, že zatímco standardní Atecu používají zákazníci v 95 procentech na pevném povrchu a zbývajících 5 procent připadá terénu, u X-perience bude poměr 75:25. Možná i díky tomu má pod kapotou nejsilnější agregát nabídky.

Jedinou možností je vrcholné dvoulitrové TDI s výkonem 140 kW a točivým momentem 400 N.m, ke kterému se automaticky váže také pohon všech kol 4Drive s nastavitelným režimy a sedmistupňová převodovka DSG. Za tuto kombinaci dáte v Česku minimálně 843.900 Kč, dá se tedy očekávat, že X-perience posune hranice ještě o notný kus dál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Seat Leon 1.896
Rok výroby: 2009
Stav: 123 459 km
Cena: 109 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků