Seat představuje terénní vůz, který se výrazně vymyká politice „off roadů” koncernu Volkswagen. Na nic si nehraje...
Letos v březnu na ženevském autosalonu představila automobilka Seat koncept modelu Altea Freetrack. Ten představoval vůz pro volný čas z rodiny modelů, kterým Volkswagen dává přídomek „cross”. Jednalo se tedy o studii terénního vozu, který je odvozen od běžného silničního modelu.
Podobný model dnes chce mít ve své nabídce snad každá automobilka, a tak asi jen málokoho překvapí, že se Seat rozhodl vdechnout Freetracku život a představil jeho produkční verzi. Ta se proti studii příliš neliší, zejména základní tvary a detaily zůstaly zachovány. Pozměněno je pouze lakování a vybrané prvky jsou lakovány černou barvou, aby se zvýraznily terénní schopnosti. Za své vzaly také některé hi-end prvky jako LED světlomety. Produkční verze stojí navíc jen na 17" kolech.
O pohon Freetracku se bude starat dvojice motorů. Pokud čekáte výkonný agregát ze studie, budete zklamáni jen částečně. Benzínový čtyřválec 2,0 TFSI se totiž pod kapotou Freetracku skutečně objeví. Půjde však o klasickou verzi s výkonem „jen” 147 kW (200 k). S tímto motorem zrychlí Altea na stovku za 7,5 s a dosáhne maximální rychlosti 214 km/h. Pokud ale budete využívat jen zlomku dostupného výkonu, můžete počítat s kombinovanou spotřebou 9,4 l na 100 km.
Druhý z motorů bude představovat také vrchol současné čtyřválcové produkce koncernu. Známý nafťák 2,0 TDI o výkonu 125 kW (170 k) dokáže s vozem zrychlit na stovku za 8,7 s a Altea s ním dosáhne maximální rychlosti 204 km/h. Kombinovaná spotřeba při jízdě jak s 1,4 TDI pak bude činit 6,8 l na 100 km.
Oproti svým koncernovým „cross sourozencům” je Altea Freetrack skutečně vybavena náhonem na všechna čtyři kola. Jedná se o připojitelný náhon Haldex, což je pro vůz tohoto ražení zcela dostačující. Podvozek této verze je navíc mírně vyztužen a zvýšen o 40 mm proti modelu Altea XL.
Altea Freetrack se také pochlubí velmi bohatou standardní multimediální výbavou. Prostě volný čas a rodina si žádá své. Nejvýraznější novinkou v tomto ohledu je nové multimediální centrum se 7" TFT obrazovkou, která se sklápí ke stropu. Freetrack tak umožní přehrávat DVD filmy, připojit herní konzole a mnoho dalšího.
Ve standardní výbavě také naleznete duální klimatizaci, automatické stěrače, parkovací senzory, tempomat, palubní počítač, rádio s CD a mp3, multifunkční volant, stabilizační systém ESP, šest airbagů, kontrolu tlaku v pneumatikách, všechna okna el. ovládána a mnoho dalšího.
Pokud tedy Seat zachová svou přátelskou cenovou politiku, již brzy se objeví na trhu velmi zajímavý model.
Seat Altea Freetrack