Seat Alhambra se téměř nezměnil, ale stejný není (první jízdní dojmy)

Občas bývá facelift Alhambry označován jako nová generace, ale pravda je taková, že vůz zůstal v podstatě stejný. Jen je o trochu úspornější, rychlejší a především pohodlnější.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pro sedm a s masáží
  2. Je pohodlnější, Řidič pod dozorem
  3. Fotogalerie

S nástupem normy Euro 6 se s facelifty roztrhl pytel. Větší či menší modernizace se dočkalo kde co a Alhambra není výjimkou. Seat představil nové provedení, které je oficiálních materiálech označováno jako nová generace, letos v dubnu a už podle prvních obrázků bylo jasné, že k radikálním změnám nedošlo. Přesto se pár zajímavých novinek najde, jen je musíte hledat uvnitř.

Premiéry | Seat | Seat Alhambra

Po VW Sharan prošel faceliftem také Seat Alhambra  

Hlavním poznávacím znamením upravené verze zůstávají diodové zadní svítilny, nová maska chladiče, jiná kola, lehce pozměněné logo automobilky a nové barvy karoserie. Tím jsme designové novinky vyčerpali.

Nelze ale říci, že by Alhambra současné generace potřebovala po pěti letech na trhu něco více. Za prvé jde o vůz z kategorie, kde se hraje hlavně na vnitřní prostor, ne na krásu, za druhé Alhambra vůbec nezestárla. Její jednoduchý vzhled doplněný o několik ostrých hran vypadá pořád velmi dobře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová maska chladiče, upravená zadní světla a nové barvy karoserie. Na první pohled se Alhambra téměř nezměnila

Pro sedm a s masáží

Uvnitř poznáte modernizovanou Alhambru podle nového volantu, který se sem nastěhoval z modelu Leon. Lehce přepracované byly také některé ovladače, designéři upravili nabídku barev a pokud si připlatíte, můžete dostat nově třeba také sedadlo řidiče vybavené masážní funkcí. Nečekejte ale žádné lávové kameny jako v Mercedesu třídy S. Masírovat vás bude pouze bederní opěrka, stejně jako to je třeba ve Volkswagenu Golf.

Nebudu vám lhát. Kdybych nevěděl, že jedu v modernizované Alhambře, asi bych ani nepoznal, že sedím ve verzi, která prodělala facelift. Ale to ničemu nevadí. Je to vlastně úplně stejný případ, jako vnější design. Alhambra vám sice žádné velké překvapení nenabídne, ale zastarale rozhodně nepůsobí.

Video | Design | Seat | Seat Alhambra

Prohlédněte si upravený Seat Alhambra na fotkách a na videu [fotogalerie]

Tím hlavním zde stále zůstává velká nabídka vnitřního prostoru. Vpředu není co řešit, protože tady je místa na rozdávání úplně ve všech směrech. Prostřední řada nabídne tři samostatná sedadla, kdy každé zvlášť lze posouvat, sklápět, nastavovat opěradlo a mimochodem každé z těchto sedadel může mít také integrovanou dětskou sedačku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinkou v interiéru je třeba volant ze Seatu Leon. Co se naopak nezměnilo, to je variabilita. Vzadu jsou tři samostatná sedadla a každé může mít integrovanou dětskou sedačku

Posuvné boční dveře zařídí výborný přístup. Jediná věc, která dává prostor ke kritice, je místo pro hlavu vzadu. Není ho málo, ale jestli jste vyšší postavy, možná zaznamenáte lehké zklamání, protože ho zde pro vás není nadbytek, jak jste si možná na první pohled mysleli. 

Video | Hatchbacky | Kombi | Seat | První svezení

Ibiza 2015: Seat „zleonizoval“ sestřenici Fabie [první jízdní dojmy]

Zájemci mohou přidat ještě třetí a relativně dobře použitelnou řadu do zavazadelníku. Mimochodem v zavazadelníku najdete také „simply clever“ háčky na tašku, nebo tlačítko, kterým vyklopíte integrované tažné zařízení.

Na tom nejdůležitějším facelift přirozeně nezměnil vůbec nic. Alhambra je pořád velmi prostorné sedmimístné auto, které odveze celou početnou rodinu a ještě mnoho zavazadel k tomu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 250 000 Kč
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 175 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 105 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků