Seat Alhambra Ecomotive, úspornost především

Není na trhu mnoho vozů, které se vyrábí s drobnými změnami téměř dvanáct let. Seat Alhambra, zástupce středně velkých MPV, patří do této skupiny a jak to tak vypadá, ještě zde nějaký pátek bude.

Automobilka Seat nyní přichází s verzí, která nese název Ecomotive a kdo sleduje španělského výrobce trochu pečlivěji tak ví, že se jedná o palivově úspornou verzi, tedy obdobu škodováckého GeenLine, případně mateřského BlueMotion v podání Volkswagenu.

O pohon úsporné Alhambry se stará naftový čtyřválec 2,0 TDI PD o výkonu 103 kW (140 k) a točivém momentu 310 Nm.

Nízké spotřeby se pak dosáhlo změnou převodovky, kdy byly prodlouženy rychlostní stupně. Vůz má tak horší dynamiku, ale pro stejnou rychlost může motor točit nižší otáčky, což se pozitivně projeví na spotřebě. Součástí paketu je také upravený podvozek a nasazení pneumatik s nižším valivým odporem o rozměru 195/60 R16.

Ty sice sníží spotřebu, ale na druhou stranu pneu s nižším valivým odporem budou mít i horší schopnost udržet vůz na silnici, takže automobilka vymění pár deci spotřeby za nižší bezpečnost.

Každopádně kombinovaná spotřeba má u této verze dosahovat jen 6 l nafty na 100 km, což je o 0,7 l méně, než u běžné verze. A to se počítá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Seat Alhambra Ecomotive

 

Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků