Seat Alhambra Ecomotive, úspornost především

Není na trhu mnoho vozů, které se vyrábí s drobnými změnami téměř dvanáct let. Seat Alhambra, zástupce středně velkých MPV, patří do této skupiny a jak to tak vypadá, ještě zde nějaký pátek bude.

Automobilka Seat nyní přichází s verzí, která nese název Ecomotive a kdo sleduje španělského výrobce trochu pečlivěji tak ví, že se jedná o palivově úspornou verzi, tedy obdobu škodováckého GeenLine, případně mateřského BlueMotion v podání Volkswagenu.

O pohon úsporné Alhambry se stará naftový čtyřválec 2,0 TDI PD o výkonu 103 kW (140 k) a točivém momentu 310 Nm.

Nízké spotřeby se pak dosáhlo změnou převodovky, kdy byly prodlouženy rychlostní stupně. Vůz má tak horší dynamiku, ale pro stejnou rychlost může motor točit nižší otáčky, což se pozitivně projeví na spotřebě. Součástí paketu je také upravený podvozek a nasazení pneumatik s nižším valivým odporem o rozměru 195/60 R16.

Ty sice sníží spotřebu, ale na druhou stranu pneu s nižším valivým odporem budou mít i horší schopnost udržet vůz na silnici, takže automobilka vymění pár deci spotřeby za nižší bezpečnost.

Každopádně kombinovaná spotřeba má u této verze dosahovat jen 6 l nafty na 100 km, což je o 0,7 l méně, než u běžné verze. A to se počítá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Seat Alhambra Ecomotive

 

Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 250 000 Kč
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 165 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků