Seat Alhambra 2011: španělské MPV detailněji

Posuvné dveře a přímovstřikové motory, to jsou hlavní specifika nové generace MVP Alhambra, o které víme zase o něco více.

Novinku od Seatu jsme vám již kdysi předběžně představili, nyní vám přinášíme další sadu fotografií a podrobností. Opět půjde o přímého sourozence Volkswagenu Sharan, jenž se představil na jarním autosalonu v Ženevě (psali jsme o něm na tomto místě), pouta s Fordem Galaxy však byla přetržena.

Seat Alhambra se bude dodávat v pěti a sedmimístném uspořádání a zatím ve dvou výbavových stupních, jimž zůstanou společné nejen posuvný druhý pár bočních dveří (k tomuto kdysi běžnému řešení se nedávno vrátil i menší Opel Meriva), ale též výhradně přímovstřikové motory nejnovější koncernové generace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní verze Reference se má vyznačovat například posuvnými zadními sedadly se sklápěním Easy Fold, sedmi airbagy včetně kolenního pro řidiče, detektorem poklesu tlaku v pneumatikách, elektrickou zajišťovací brzdou, elektrickým ovládáním bočních oken a vyhřívaných zrcátek, palubním počítačem nebo klimatizací s chlazenou schránkou před spolujezdcem.

Style přidává třízónovou klimatizaci, autorádio s osmi reproduktory a konektivitou USB/Aux, tempomat, parkovací asistent vpředu i vzadu, multifunkční volant, krytý odkládací prostor ve druhé řadě sedadel, elektricky ovládané sedadlo řidiče, koženou hlavici řadicí páky nebo chromované ozdoby v interiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Zastánci vznětových motorů mají k dispozici „dvoulitr“ TDI s nejnovější verzí vysokotlakého vstřikování common rail ve výkonových verzích 140 a 170 koní (103 a 125 kW). Sázíte-li stále spíše na benzín, můžete vybírat mezi jednotkami 1,4 TSI a 2,0 TSI s výkonem 150 a 200 koní (110 kW a 147 kW). Všechny motory jsou standardně doplněny šestistupňovými přímo řazenými převodovkami a prvky soustavy Ecomotive, jež se vyznačuje především řízeným zhášením start/stop a částečně regenerativním brzděním. Oba „diesely“ budou k mání také s šestistupňovým, dvouspojkovým  automatizovaným řazením DSG.

Ty úplně nejpodrobnější specifikace a české ceny zatím nejsou známy. Můžeme je však očekávat každým týdnem, neboť nová Alhambra se i u nás začne prodávat ještě během letošního podzimu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Alhambra 2011
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků