Auto je nieco osobne. Nie nieco ako verejne zachiody.B-]
Najväčšia výhoda auta je jeho operatívnosť - že po môžeme použiť práve vtedy, keď ho potrebujem. Neviem, ako fungovalo nahlasovanie záujmu o auto, ale Murphyho zákony zatiaľ fungujú spoľahlivo - keď auto budem najviac potrebovať, žiadne nebude k dispozícii...:-DRozumnejšie riešenie ako zdieľanie áut mi príde používanie taxíka a pri dlhších cesta požičanie si auta z požičovne...
Co je tohle za blábol, půjčování aut v Londýně třeba normálně funguje. Obvykle se ale platí za členství. Má to bohužel několik úskalí, auta jsou jen někde, musíte je vrátit na stejné místo odkud jste ho vzali. Auto se vrací umyté a dotankované a nesmíte ho mít déle než den. To sdílení normálně funguje a opravdu se platí pouze za členství v daném spolku na měsíc dopředu.
Hlavně nebýt dceřiná firma Daimleru, co založí nebo koupí, to zkrachuje (Chrysler, Maybach).
Car sharing je na hovno, protože kombinuje nevýhody vlastnictví auta a hromadné dopravy dohromady.Nemáte auto ve svém vlastnictví - není jistota, že bude k dispozici, nemáte ho před barákem - musíte pro něj jít, nemůžete ho užívat jak chcete, užívá ho víc lidí - i ti, kteří k autům nemají vztah = dozajista bude na tom technicky hůř, bude v něm bordel a poškozený interiér - tedy nevýhody a podobnost s MHD.Platíte za to hodně peněz, musíte být střízliví - nevýhody vlastnění automobilu.Takový koncept nemá šanci na úspěch. Ať už z výše zmíněného, tak i proto, že když člověk danou věc nevlastní, má tendenci se k ní chovat víc prasácky (z cizího krev neteče), a tak taková auta budou mít daleko kratší životnost a bude třeba dřív jejich obměna -> další náklady navíc.
Kde ty Angličani dělaj chybu??? Včera se tu psalo že mýto v Londýně nic nezlepšilo, dneska jim nefunguje autopůjčovna, co to bude zítra. Přitom u nás se to vše "prý" krásně a úspěšne rozjíždí.Alespoň to tedy někteří tvrdí.
35 pencí za minutu? Řekl bych, že právě cena bude to rozhodující. A pak ostatní podmínky. Pokud bych měl jet někam, tam být půl dne a pak je zpět, vyjde mě to nejspíš o dost levněji taxíkem, který mě dopraví v jakémkoliv stavu. Dnes je celá řada alternative - MHD, taxi, půjčovna aut, spolujízda, autostop, v extrému I kolo nebo vlastní nohy. Proto sehnat tolik lidí, kteří jezdí tolik, že se jim nevyplatí půjčovna nebo taxi, ale tak málo, že se jim nevyplatí vlastní auto bude problem.
A OLOLOL takhle při pátečním ránu :-D :-D :-D Tenhle silniční fašismus už se konečně bortí B-]
A co čekali? Desítky let spotřební společnost (napsal bych kapitalizmus, ale zase by mě někteří nazvali komoušem :-) ) v lidech cíleně pěstuje závislost na vlastním majetku a penězích, individualitu a nedotknutelnost, pocit že je nutné vlastnit co nejvíc věcí a co nejdražších, protože podle toho budou zařazeni do společnosti, v lidech se úmyslně od malička pěstuje dojem, že hromadění majetku a peněz je jediné, na čem na světě záleží... A pak někdo očekává, že se toho lidé budou vzdávat? A ještě k tomu když lidé vidí, že vedení společnosti, politici a bohatí jdou sami přesně opačnou cestou? Velká naivita.
Podle mě je to spíš o tom, že lidé chtějí mít kontrolu nad svým životem. Čím více věcí mají ve svém soukromém vlastnictví, tím více jsou svobodní, mohou se o tyto věci starat a udržovat je s hmatatelným výsledkem, čímž mají zaručenou jejich funkčnost a dostupnost nezávisle na jiných.V kolektivním vlastnictví tato možnost není - vyvíjet v tomto ohledu jakoukoliv aktivitu (údržba atd.) nemá z jasných důvodů smysl. Pak jsme odkázáni na to, jak bude ke kolektivnímu vlastnictví přistupovat celý kolektiv a to je hlavní kámen úrazu - přichází oprávněný pocit nejistoty a jeden z důvodů, proč tento typ uspořádání společnosti nikdy fungovat nebude.
A co jako? Ten tvuj brutálně bolševickej výrok o zavislosti na vlastním majetku mě nehorázné pobavil:DOsobně bych ale čast problemu viděl někde jinde... Ten pocit, že to auto mělo před tebou 50 jinych lidi... A ty nemáš nejmenší tušeni co v něm každej z nech dělal... To by mě taky odradilo :D
skor to vidim tak, ze ludia beru auto ako svoj blizky osobny priestor. Nieco ako svoj byt alebo dom. A ten urcite nikto nechce zdielat s neznamymi ludmi, aj keby bol doma len par dni do mesiaca.
Ano, souhlasím. Navíc vlastnit auto je určitá míra svobody, volnosti a nezávislosti na okolí a na systému.
TO je naprostá pravda.
Nakonec i pohodlnosti. V autě si můžete nechat, co zrovna nepotřebujete - tašku, deštník, ...".Něco pak prostě lidé sdílejí neradi: auto, zubní kartáček, manželku, atd.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.