Sdílení aut v Anglii končí, řidiči prý mají příliš rádi vlastní auta

Koncern Daimler po dvou letech ukončil své působení v programu Car2go v britských městech Londýně a Birminghamu. Projekt dojel na nezájem zákazníků.

Princip car-sharing, neboli sdílení aut, je považován za jedno z východisek při řešení kritických situací v centrech velkých měst a rámcově s ním počítá i koncepce českého Ministerstva dopravy. Car-sharing má být zajímavý zejména pro řidiče, kteří auto potřebují pouze příležitostně a ročně toho celkově mnoho najezdí, a měl by středům velkoměst odlehčit od vesměs postávajících aut v soukromém vlastnictví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekProjekt Car2go se v Londýně a Birminghamu opíral o flotilu vozů Smart

V principu nejde o nic nového a počátky car-sharingu najdeme v Evropě už v polovině minulého století, nicméně v současnosti funguje především v určitých městech USA a Německa. Je to jednoduché: investor pořídí auta, jež si účastníci programu, kteří se musí registrovat a složit vratnou zálohu, mohu vyhledat přes internet nebo skrze aplikaci v chytrém telefonu.

Život řidiče | Cestování | Názory

Sdílení aut v Česku netáhne, má jen 70 členů

Stačí jen přiložit kartu k čtečce za čelním sklem a vůz je váš na tak dlouho, na kolik potřebujete, přičemž platí se zpravidla buď za ujetý kilometr, nebo čas užívání. Projekt Car2go byl společným dítětem koncernu Daimler AG a společnosti Europcar a v Anglii odstartoval na podzim 2012 v Londýně a na jaře 2013 v Birminghamu s tím, že zákazníci platili 35 pencí za minutu užívání.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

 

Nyní Car2go ve Velké Británii definitivně končí, přičemž autoři projektu vidí za neúspěchem svého snažení zejména logistické problémy a silnou vazbu britských zákazníků na vlastnictví soukromých aut. I přes ukončení působení v Londýně a Birminghamu v současnosti údajně Car2go působí v celkem 25 městech a sdružuje více než 700 000 zákazníků.

Smart Fortwo 0.599
Rok výroby: 2002
Stav: 96 161 km
Cena: 20 000 Kč
Smart Fortwo 0.999
Rok výroby: 2010
Stav: 127 123 km
Cena: 75 000 Kč
Smart Fortwo 0.999
Rok výroby: 2010
Stav: 37 295 km
Cena: 94 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků