Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Německá vláda schválila zavedení mýtného pro řidiče osobních aut. Fakticky to ale dopadne pouze na zahraniční řidiče, protože Němcům, respektive autům registrovaným v Německu, se o cenu dálničního poplatku sníží daň z vlastnictví motorového vozidla. Nicméně ministr dopravy Alexander Dobrindt se netají snahou administrativu vracení poplatku tak zkomplikovat, aby motoristé o nic nežádali.

Život řidiče | Byznys | Škoda Fabia

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

A kolik tedy za německé dálnice zaplatíme? Záleží na tom, jak máte velký motor a jaké emise vaše auto vypouští. Pokud tedy máte starý Mercedes 560 SE, asi vás výše ročního poplatku moc nepotěší... Zajímavé je, že se nebudou kupovat známky, ale zaplacení (aspoň u německých aut) bude kontrolovat elektronický systém. 

Základní sazba činí 10 eur za desetidenní známku, 22 eur za dvouměsíční a až 130 eur za roční. Průměrná cena za roční známku bude ale prý kolem 74 eur. Maximální roční poplatek tak bude stát výrazně víc než u nás (podle současného kurzu stojí česká známka asi 55 eur). Ekologičtější vozy ale dostanou slevu. Podrobnější rozčlenění poplatků podle objemů motoru a emisí se dozvíme později, stejně jako podrobnosti o způsobu placení a kontroly.

Proti zavedení poplatků vystupuje Evropská unie, podle které se jedná o diskriminaci cizinců.

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků