Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Německá vláda schválila zavedení mýtného pro řidiče osobních aut. Fakticky to ale dopadne pouze na zahraniční řidiče, protože Němcům, respektive autům registrovaným v Německu, se o cenu dálničního poplatku sníží daň z vlastnictví motorového vozidla. Nicméně ministr dopravy Alexander Dobrindt se netají snahou administrativu vracení poplatku tak zkomplikovat, aby motoristé o nic nežádali.

Život řidiče | Byznys | Škoda Fabia

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

A kolik tedy za německé dálnice zaplatíme? Záleží na tom, jak máte velký motor a jaké emise vaše auto vypouští. Pokud tedy máte starý Mercedes 560 SE, asi vás výše ročního poplatku moc nepotěší... Zajímavé je, že se nebudou kupovat známky, ale zaplacení (aspoň u německých aut) bude kontrolovat elektronický systém. 

Základní sazba činí 10 eur za desetidenní známku, 22 eur za dvouměsíční a až 130 eur za roční. Průměrná cena za roční známku bude ale prý kolem 74 eur. Maximální roční poplatek tak bude stát výrazně víc než u nás (podle současného kurzu stojí česká známka asi 55 eur). Ekologičtější vozy ale dostanou slevu. Podrobnější rozčlenění poplatků podle objemů motoru a emisí se dozvíme později, stejně jako podrobnosti o způsobu placení a kontroly.

Proti zavedení poplatků vystupuje Evropská unie, podle které se jedná o diskriminaci cizinců.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků