Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Původní návrh předpokládal začátek měření v reálném provozu v roce 2017, ovšem s tolerancí 60 %. Schválený návrh předpokládá začátek měření emisí v reálném provozu od září 2017 pro nové modely.

Od roku 2017 se změní metodika měření emisí automobilů prodávaných na evropském trhu. Návrh, o kterém jsme psali v úterý, schválila technická komise pro motorová vozidla. Nestalo se tak ale v původním znění, jak ho připravila komisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Elzbieta Bieńkowska, ale v trochu mírnější podobě.

Život řidiče | Dieselgate | Byznys

Návrh EU v reakci na Dieselgate: Měření v provozu a tolerance 60 %

Původní návrh totiž předpokládal začátek měření v reálném provozu v roce 2017, ovšem s tím, že bude povolena odchylka ve srovnání s laboratorními postupy pouze 60 %. Od roku 2019 už pak měla pro všechny platit nulová tolerance. Schválený návrh předpokládá začátek měření emisí v reálném provozu od září 2017 pro nové modely, od září 2019 se pak bude týkat všech prodávaných automobilů.

Technika | Dieselgate | Volkswagen | Názory

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Povolená odchylka ve srovnání s laboratorním měřením bude v této první fázi 110 %. Nástup přísnější druhé fáze přijde v lednu 2020 pro nové modely a o rok později pro všechny automobily.Tolerance se spolu s příchodem této fáze sníží na 50 %. Novinka má za cíl snížit rozdíl mezi produkcí emisí při zkušebních laboratorních testech a v reálném provozu.

Život řidiče | Palivo | Dieselgate | Krimi | Opel

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Zkouška v reálném provozu má potvrdit to, co je naměřeno v laboratořích. Testovaný vůz pojede mimo zkušebnu, přičemž zrychlovat a zpomalovat se bude (jak píše tisková zpráva z EU) „podle různých schémat“. Ještě než se začnou měřit odchylky v reálném provozu naostro, začnou se auta testovat v reálném prostředí zkušebně a to už od ledna příštího roku. Schválený návrh teď míří do Evropského parlamentu. 

Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 152 734 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Opel Astra 1.389
Rok výroby: 2000
Stav: 145 231 km
Cena: 25 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků