Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Původní návrh předpokládal začátek měření v reálném provozu v roce 2017, ovšem s tolerancí 60 %. Schválený návrh předpokládá začátek měření emisí v reálném provozu od září 2017 pro nové modely.

Od roku 2017 se změní metodika měření emisí automobilů prodávaných na evropském trhu. Návrh, o kterém jsme psali v úterý, schválila technická komise pro motorová vozidla. Nestalo se tak ale v původním znění, jak ho připravila komisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Elzbieta Bieńkowska, ale v trochu mírnější podobě.

Život řidiče | Byznys | Dieselgate

Návrh EU v reakci na Dieselgate: Měření v provozu a tolerance 60 %

Původní návrh totiž předpokládal začátek měření v reálném provozu v roce 2017, ovšem s tím, že bude povolena odchylka ve srovnání s laboratorními postupy pouze 60 %. Od roku 2019 už pak měla pro všechny platit nulová tolerance. Schválený návrh předpokládá začátek měření emisí v reálném provozu od září 2017 pro nové modely, od září 2019 se pak bude týkat všech prodávaných automobilů.

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Povolená odchylka ve srovnání s laboratorním měřením bude v této první fázi 110 %. Nástup přísnější druhé fáze přijde v lednu 2020 pro nové modely a o rok později pro všechny automobily.Tolerance se spolu s příchodem této fáze sníží na 50 %. Novinka má za cíl snížit rozdíl mezi produkcí emisí při zkušebních laboratorních testech a v reálném provozu.

Život řidiče | Dieselgate | Opel | Krimi | Palivo

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Zkouška v reálném provozu má potvrdit to, co je naměřeno v laboratořích. Testovaný vůz pojede mimo zkušebnu, přičemž zrychlovat a zpomalovat se bude (jak píše tisková zpráva z EU) „podle různých schémat“. Ještě než se začnou měřit odchylky v reálném provozu naostro, začnou se auta testovat v reálném prostředí zkušebně a to už od ledna příštího roku. Schválený návrh teď míří do Evropského parlamentu. 

Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků