Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Původní návrh předpokládal začátek měření v reálném provozu v roce 2017, ovšem s tolerancí 60 %. Schválený návrh předpokládá začátek měření emisí v reálném provozu od září 2017 pro nové modely.
Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Od roku 2017 se změní metodika měření emisí automobilů prodávaných na evropském trhu. Návrh, o kterém jsme psali v úterý, schválila technická komise pro motorová vozidla. Nestalo se tak ale v původním znění, jak ho připravila komisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Elzbieta Bieńkowska, ale v trochu mírnější podobě.

Život řidiče | Byznys | Dieselgate

Návrh EU v reakci na Dieselgate: Měření v provozu a tolerance 60 %

Původní návrh totiž předpokládal začátek měření v reálném provozu v roce 2017, ovšem s tím, že bude povolena odchylka ve srovnání s laboratorními postupy pouze 60 %. Od roku 2019 už pak měla pro všechny platit nulová tolerance. Schválený návrh předpokládá začátek měření emisí v reálném provozu od září 2017 pro nové modely, od září 2019 se pak bude týkat všech prodávaných automobilů.

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Povolená odchylka ve srovnání s laboratorním měřením bude v této první fázi 110 %. Nástup přísnější druhé fáze přijde v lednu 2020 pro nové modely a o rok později pro všechny automobily.Tolerance se spolu s příchodem této fáze sníží na 50 %. Novinka má za cíl snížit rozdíl mezi produkcí emisí při zkušebních laboratorních testech a v reálném provozu.

Život řidiče | Palivo | Krimi | Dieselgate | Opel

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Zkouška v reálném provozu má potvrdit to, co je naměřeno v laboratořích. Testovaný vůz pojede mimo zkušebnu, přičemž zrychlovat a zpomalovat se bude (jak píše tisková zpráva z EU) „podle různých schémat“. Ještě než se začnou měřit odchylky v reálném provozu naostro, začnou se auta testovat v reálném prostředí zkušebně a to už od ledna příštího roku. Schválený návrh teď míří do Evropského parlamentu. 

Opel Astra 1.686
Rok výroby: 2010
Stav: 87 159 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Insignia 1.956
Rok výroby: 2011
Stav: 158 425 km
Cena: 184 000 Kč
Opel Astra 1.642
Rok výroby: 2012
Stav: 150 627 km
Cena: 144 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků