Schumacher se vrací do Formule 1. Tentokrát opravdu, v barvách Mercedesu

To, o čem se v posledních týdnech mocně spekulovalo ve všech médiích, která mají alespoň něco málo společného se sportem či auty, se před pár hodinami stalo skutečností. Sedminásobný mistr světa Formule 1 Michael Schumacher podle dostupných agenturních zpráv podepsal roční smlouvu s týmem Mercedes, za který by měl v sezóně 2010 závodit.

Tomuto závěru nasvědčovala celá řada indicií z posledních týdnů a ostatně i obě strany kontraktu deklarovaly svůj zájem takovou spolupráci navázat. Čekalo se na jediné - stav Schumacherova krku, který mu znemožnil návrat již v letošním roce na místo v kokpitu Felippeho Massy, uvolněné po jeho nešťastné nehodě. Schumiho stav by nyní měl být stoprocentní a německý pilot, který v lednu oslaví své jedenačtyřicáté narozeniny, tak okusí hořkost i slast návratu šampiona po dvouleté odmlce.

Schumacher tak po dlouhých letech odloží barvy stáje Ferrari, se kterou spolupracoval i po svém odchodu z F1. Jeho motivace k takovému riskantnímu kroku je otázkou, finanční ale jistě nebude. Schumacher si u Mercedesu vydělá „pouhých” 6,2 milionu € ročně, což je vzhledem k jeho dřívějším příjmům a současnému majetku bez nadsázky směšná částka. Zřejmě chce za každou cenu světu ukázat, že řídit nezapomněl a v jedenačtyřiceti letech bude s to soupeřit s hochy, kteří by mohli být jeho syny.

Schumacher ale zřejmě ví, co dělá. Vrací se do týmu vedeného Rossem Brawnem, se kterým spolupracoval při zisku všech sedmi svých titulů za Benetton i Ferrari. Právě spolupráce těchto dvou žijících legend Formule 1 by měla znovu slavit úspěch.

Zda se tomu tak stane, je zatím ve hvězdách. Historie formule 1 zná jediný podobný návrat s nejšťastnějším možným koncem - Niki Lauda se v roce 1982 vrátil po dvouleté odmlce, aby o další dva roky později získal svůj třetí titul. Bylo mu v tu dobu ale jen 33 let. A že by se Schumacher mohl stát nejstarším mistrem světa? Tak to by musel vydržet ještě hodně dlouho, Juan Manuel Fangio totiž získal svůj poslední titul až v šestačtyřiceti letech.

Ať už to dopadne jakkoli, již nyní může být šťastný Bernie Ecclestone, Schumacherův návrat bude nesporně ohromným tahákem. A slavit mohou též u Mercedesu, za mrzký peníz získali pro prodej svých vozů velký impuls, však kdo by (alespoň v Německu) nechtěl mít „auto, kterým jezdí Michael Schumacher”?

A zda to všechno pomůže nesporně upadající úrovni přeregulované F1? To si zatím můžeme jen přát...

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků