Schumacher se vrací do Formule 1. Tentokrát opravdu, v barvách Mercedesu

To, o čem se v posledních týdnech mocně spekulovalo ve všech médiích, která mají alespoň něco málo společného se sportem či auty, se před pár hodinami stalo skutečností. Sedminásobný mistr světa Formule 1 Michael Schumacher podle dostupných agenturních zpráv podepsal roční smlouvu s týmem Mercedes, za který by měl v sezóně 2010 závodit.

Tomuto závěru nasvědčovala celá řada indicií z posledních týdnů a ostatně i obě strany kontraktu deklarovaly svůj zájem takovou spolupráci navázat. Čekalo se na jediné - stav Schumacherova krku, který mu znemožnil návrat již v letošním roce na místo v kokpitu Felippeho Massy, uvolněné po jeho nešťastné nehodě. Schumiho stav by nyní měl být stoprocentní a německý pilot, který v lednu oslaví své jedenačtyřicáté narozeniny, tak okusí hořkost i slast návratu šampiona po dvouleté odmlce.

Schumacher tak po dlouhých letech odloží barvy stáje Ferrari, se kterou spolupracoval i po svém odchodu z F1. Jeho motivace k takovému riskantnímu kroku je otázkou, finanční ale jistě nebude. Schumacher si u Mercedesu vydělá „pouhých” 6,2 milionu € ročně, což je vzhledem k jeho dřívějším příjmům a současnému majetku bez nadsázky směšná částka. Zřejmě chce za každou cenu světu ukázat, že řídit nezapomněl a v jedenačtyřiceti letech bude s to soupeřit s hochy, kteří by mohli být jeho syny.

Schumacher ale zřejmě ví, co dělá. Vrací se do týmu vedeného Rossem Brawnem, se kterým spolupracoval při zisku všech sedmi svých titulů za Benetton i Ferrari. Právě spolupráce těchto dvou žijících legend Formule 1 by měla znovu slavit úspěch.

Zda se tomu tak stane, je zatím ve hvězdách. Historie formule 1 zná jediný podobný návrat s nejšťastnějším možným koncem - Niki Lauda se v roce 1982 vrátil po dvouleté odmlce, aby o další dva roky později získal svůj třetí titul. Bylo mu v tu dobu ale jen 33 let. A že by se Schumacher mohl stát nejstarším mistrem světa? Tak to by musel vydržet ještě hodně dlouho, Juan Manuel Fangio totiž získal svůj poslední titul až v šestačtyřiceti letech.

Ať už to dopadne jakkoli, již nyní může být šťastný Bernie Ecclestone, Schumacherův návrat bude nesporně ohromným tahákem. A slavit mohou též u Mercedesu, za mrzký peníz získali pro prodej svých vozů velký impuls, však kdo by (alespoň v Německu) nechtěl mít „auto, kterým jezdí Michael Schumacher”?

A zda to všechno pomůže nesporně upadající úrovni přeregulované F1? To si zatím můžeme jen přát...

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 109 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků