Sbohem, služební BMW. Peking přikázal kupovat čínská auta

Představitelé čínské vlády smí do budoucna jezdit jen v automobilech čínské výroby. Přikazuje to nová vládní směrnice podle hesla „buy China“. Ta má přinutit Číňany kupovat domácí výrobky a také snížit obrovké výdaje Pekingu na služební auta. Na nové pravidlo doplatí hlavně německé automobilky, které tím přijdou o prestižní klientelu. 

Limuzíny Mercedes, terénní BMW a nejdražší verze Volkswagenů se mezi čínskými vládními činiteli těšily velké oblibě. Každý z nich chtěl mít ve vozovém parku limuzínu s puncem kvalitní německé výroby. Jejich místa teď zaplní už ne tak přitažlivá auta domácích značek jako jsou SAIC nebo Dongfeng. 

Klepněte pro větší obrázek
Nejvyšší představitelé upřednostňují čínské vozy.

Směrnice na podporu čínské výroby se objevila na internetových stánkách ministerstva průmyslu v pondělí ráno. Vláda v Pekingu sestavila seznam 400 čínských výrobců, u kterých mají nakupovat zástupci čínské vlády a komunistické strany.

Pravidlo má dva cíle: jednak podpořit čínské značky, za druhé pak zamezit kritice, že vláda utrácí za služební automobily pro státní zaměstnance příliš mnoho peněz. Od roku 2010 utratila prosperující Čína jen za služební automobily 9,5 miliardy eur, napsala agentura Reuters. 

Už nyní pracují poslanci na nových pravidlech. Služební vůz podle nich bude moci stát nejvíce 21 tisíc euro.

Klepněte pro větší obrázek
V ulicích Pekingu dnes jezdí už 5 milionů aut.

Čína je nyní světovým automobilovým trhem číslo jedna. Podle německých výrobců ale bude mít vládní opatření jen symbolický vliv na jejich hospodaření.

Ekonomický dopad bude „omezený“, uvedl v reakci Volkswagen. „Většina tržeb v Číně pramení od soukromých klientů,“ uvedl koncern v prohlášení. Automobily pro vládu prý tvořily jen „procenta tržeb v řádu jednotek“.

Zdroj: E15.cz
Foto: Profimedia.cz

 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků