Sázka Renaultu vyšla, Dacia triumfuje

V Renaultu musí mít radost, Dacie válcuje trhy a vydělává. Sázka na levné modely, které stojí stejně jako kvalitní ojetá auta, vyšla. Evropané si na Dacii zvykli a auta rumunské značky kupují.

Tahle levná auta přišla na starý kontinent v pravý okamžik, v čase dluhové krize, kdy Evropané obracejí každé euro dvakrát.

Ještě se čeká na potvrzení loňských výsledků, ale vše nasvědčuje tomu, že Renault v roce 2012 prodal mezi 950 000 až jedním milionem vozů postavených na low-costové platformě MO. V roce 2011 to přitom bylo 813 000 automobilů. Téměř dvě třetiny z těchto vozů nesly značku Renault, zbytek Dacia.

Je to ze strany Renaultu hodně chytré. Na mnoha trzích totiž vozy Dacia označuje svým znakem a pak za ně žádá samozřejmě více peněz. Například v Evropě je malé SUV Duster prodáváno za 12 000 až 19 000 eur. Ovšem pod značkou Renaultu v Brazílii již stojí 21 000 až 27 000 eur.  

Když byl v roce 2004 představený sedan Logan, kromě Rumunska se o značku Dacia zajímal jen málokdo, většina světa ji ani neznala. Nyní prodává v Evropské unii rumunská automobilka 250 000 vozů ročně (podle ACEA).

Dacia vlastněná Renaultem se stala globální značkou, její vozy se dnes prodávají již v 36 zemích světa. 

A úspěch slaví i v Česku. Například zmiňovaný Duster u nás obsadil v registracích za prvních jedenáct měsíců loňského roku (výsledky za prosinec ještě nejsou známy), páté místo.

Registrace v ČR
(leden-listopad 2012, obchodní třída Terénní vozy) 

1.Škoda Yeti3943
2.Hyundai ix352009
3.Volkswagen Tiguan1722
4.Nissan Qashqai1688
5.Dacia Duster1555
6.Kia Sportage1330
7.Nissan Juke705
8.Honda CR-V671
9.Ford Kuga663
10.Volvo XC60525

Zdroj: SDA

Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2013
Stav: 135 631 km
Cena: 94 000 Kč
Dacia Logan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 76 047 km
Cena: 130 000 Kč
Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2011
Stav: 131 397 km
Cena: 67 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků