Sázka Renaultu vyšla, Dacia triumfuje

V Renaultu musí mít radost, Dacie válcuje trhy a vydělává. Sázka na levné modely, které stojí stejně jako kvalitní ojetá auta, vyšla. Evropané si na Dacii zvykli a auta rumunské značky kupují.

Tahle levná auta přišla na starý kontinent v pravý okamžik, v čase dluhové krize, kdy Evropané obracejí každé euro dvakrát.

Ještě se čeká na potvrzení loňských výsledků, ale vše nasvědčuje tomu, že Renault v roce 2012 prodal mezi 950 000 až jedním milionem vozů postavených na low-costové platformě MO. V roce 2011 to přitom bylo 813 000 automobilů. Téměř dvě třetiny z těchto vozů nesly značku Renault, zbytek Dacia.

Je to ze strany Renaultu hodně chytré. Na mnoha trzích totiž vozy Dacia označuje svým znakem a pak za ně žádá samozřejmě více peněz. Například v Evropě je malé SUV Duster prodáváno za 12 000 až 19 000 eur. Ovšem pod značkou Renaultu v Brazílii již stojí 21 000 až 27 000 eur.  

Když byl v roce 2004 představený sedan Logan, kromě Rumunska se o značku Dacia zajímal jen málokdo, většina světa ji ani neznala. Nyní prodává v Evropské unii rumunská automobilka 250 000 vozů ročně (podle ACEA).

Dacia vlastněná Renaultem se stala globální značkou, její vozy se dnes prodávají již v 36 zemích světa. 

A úspěch slaví i v Česku. Například zmiňovaný Duster u nás obsadil v registracích za prvních jedenáct měsíců loňského roku (výsledky za prosinec ještě nejsou známy), páté místo.

Registrace v ČR
(leden-listopad 2012, obchodní třída Terénní vozy) 

1.Škoda Yeti3943
2.Hyundai ix352009
3.Volkswagen Tiguan1722
4.Nissan Qashqai1688
5.Dacia Duster1555
6.Kia Sportage1330
7.Nissan Juke705
8.Honda CR-V671
9.Ford Kuga663
10.Volvo XC60525

Zdroj: SDA

Dacia Logan 1.39
Rok výroby: 2007
Stav: 120 900 km
Cena: 60 000 Kč
Dacia Duster 1.598
Rok výroby: 2012
Stav: 22 886 km
Cena: 220 000 Kč
Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2013
Stav: 135 631 km
Cena: 100 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků