Savage Rivale s revoluční teleskopickou skládací střechou

Začínající holandská automobilka Savage představila nový systém skládací střechy.

Prvně jsme o holandské firmě Savage slyšeli koncem loňského roku, kdy představila první kresby svého čtyřdveřového kabrioletu Roadyacht. Vůz dosud neopustil stádium prototypu, ale společnost Savage průběžně představuje další a další ambiciózní odvozené projekty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Savage z Holandska přiváží model Rivale opatřený revoluční teleskopickou střechou RTMP

První model Roadyacht spočívá na vlastní konstrukci z chrom-molybdenových trubek a před zadní nápravou hostí osmiválec GM LS7 z Corvette Z06 s objemem 7,0 l, výkonem 601 koní (442 kW) a točivým momentem 749 Nm.

Nyní Savage, zatím pouze na počítačové animaci, představuje do značné míry revoluční systém teleskopické skládací střechy aplikovaný právě na model Roadyacht. Její princip nejlépe posoudíte z přiložených snímků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Funkce soustavy RTMP působí až nečekaně jednoduchým dojmem

Nese označení RTMP (Retractable Telescopic Multi-Panel) a princip spočívá v pětidílném nosném rameni, které prochází středem střechy v podélné rovině vozu mezi hlavami cestujících na krajních sedadlech obou řad.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Automobilka Savage použila RTMP na svůj čtyřdveřový kabriolet

Každý ze čtyř pohyblivých dílů tohoto ramena má jiný průměr a nese část pevné střechy, takže lze v případě potřeby celou soustavu zatáhnout do zavazadlového prostoru. Jak sami vidíte, celé to vypadá velmi jednoduše, ale z prvních snímků se zdá, že půjde o řešení využitelné především pro rovné střechy, což využití RTMP do značné míry omezuje.

Systém RTMP vznikl ve spolupráci firmy Savage a specialisty na skládací střechy Inalfa Roof Systems. Funkční prototyp se teprve připravuje a poté jej čekají zhruba roční jízdní zkoušky. Ať už to se značkou Savage a jejími ambiciózními plány dopadne jakkoli, lze takřka s určitostí odhadnout, že s teleskopickou střechou tohoto principu se nesetkáváme rozhodně naposledy.

 
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků