Savage Rivale s revoluční teleskopickou skládací střechou

Začínající holandská automobilka Savage představila nový systém skládací střechy.

Prvně jsme o holandské firmě Savage slyšeli koncem loňského roku, kdy představila první kresby svého čtyřdveřového kabrioletu Roadyacht. Vůz dosud neopustil stádium prototypu, ale společnost Savage průběžně představuje další a další ambiciózní odvozené projekty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Savage z Holandska přiváží model Rivale opatřený revoluční teleskopickou střechou RTMP

První model Roadyacht spočívá na vlastní konstrukci z chrom-molybdenových trubek a před zadní nápravou hostí osmiválec GM LS7 z Corvette Z06 s objemem 7,0 l, výkonem 601 koní (442 kW) a točivým momentem 749 Nm.

Nyní Savage, zatím pouze na počítačové animaci, představuje do značné míry revoluční systém teleskopické skládací střechy aplikovaný právě na model Roadyacht. Její princip nejlépe posoudíte z přiložených snímků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Funkce soustavy RTMP působí až nečekaně jednoduchým dojmem

Nese označení RTMP (Retractable Telescopic Multi-Panel) a princip spočívá v pětidílném nosném rameni, které prochází středem střechy v podélné rovině vozu mezi hlavami cestujících na krajních sedadlech obou řad.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Automobilka Savage použila RTMP na svůj čtyřdveřový kabriolet

Každý ze čtyř pohyblivých dílů tohoto ramena má jiný průměr a nese část pevné střechy, takže lze v případě potřeby celou soustavu zatáhnout do zavazadlového prostoru. Jak sami vidíte, celé to vypadá velmi jednoduše, ale z prvních snímků se zdá, že půjde o řešení využitelné především pro rovné střechy, což využití RTMP do značné míry omezuje.

Systém RTMP vznikl ve spolupráci firmy Savage a specialisty na skládací střechy Inalfa Roof Systems. Funkční prototyp se teprve připravuje a poté jej čekají zhruba roční jízdní zkoušky. Ať už to se značkou Savage a jejími ambiciózními plány dopadne jakkoli, lze takřka s určitostí odhadnout, že s teleskopickou střechou tohoto principu se nesetkáváme rozhodně naposledy.

 
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků