SAP začlenil do svého vozového parku elektromobily

Společnost SAP v Německu zahájila výzkumný projekt „Future Fleet“, v jehož rámci zaměstnanci firmy otestují elektromobily poháněné výhradně energií vyrobenou z obnovitelných zdrojů. Stane se tak první německou společností, která začlení 27 elektromobilů do svého vozového parku ve firemní centrále ve Walldorfu. Na projektu se podílí rovněž MVV Energie, regionální energetická společnost se sídlem v Mannheimu.

Projektu se od letošního února do září zúčastní zhruba 450 zaměstnanců společnosti SAP, kteří budou používat elektromobily místo běžných firemních vozů pro služební cesty, dopravu na obchodní jednání a další podobné účely. Dojezdová vzdálenost elektromobilu je 100 až 120 kilometrů, přičemž doba nabití se pohybuje mezi 2 a 6 hodinami.

„Na první pohled se může zdát, že dojezdová vzdálenost není velká a nabíjení trvá příliš dlouho. Avšak užívání elektromobilů není jen o technologii, ale především o přínosech. Firmám nabízí způsob, jak mnohem lépe a efektivněji využít stávajících zdrojů, jako jsou auta, energetické zdroje nebo parkoviště a navíc jsou šetrné k životnímu prostředí,” řekl Hervé Couturier, vedoucí projektu ve společnosti SAP.

Cílem projektuje je zmapovat možnosti každodenního užití elektromobilů, o jejichž ekologických přínosech se často hovoří, v podnikové praxi se ale zatím široce neuplatnily. SAP musel v rámci projektu vybudovat novou infrastrukturu pro dobíjení vozidel a zavedl rovněž nový informační systém, který dokáže vyhodnotit efektivní využití energie při provozu vozidel.

Společnost MVV Energie zajišťuje instalaci a provoz celé potřebné infrastruktury, která zahrnuje inteligentní nabíjecí stanice využívající výhradně certifikovanou zelenou energii. Tyto stanice budou k dispozici v několika německých městech.

Zdroj: SAP
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků