SAP začlenil do svého vozového parku elektromobily

Společnost SAP v Německu zahájila výzkumný projekt „Future Fleet“, v jehož rámci zaměstnanci firmy otestují elektromobily poháněné výhradně energií vyrobenou z obnovitelných zdrojů. Stane se tak první německou společností, která začlení 27 elektromobilů do svého vozového parku ve firemní centrále ve Walldorfu. Na projektu se podílí rovněž MVV Energie, regionální energetická společnost se sídlem v Mannheimu.

Projektu se od letošního února do září zúčastní zhruba 450 zaměstnanců společnosti SAP, kteří budou používat elektromobily místo běžných firemních vozů pro služební cesty, dopravu na obchodní jednání a další podobné účely. Dojezdová vzdálenost elektromobilu je 100 až 120 kilometrů, přičemž doba nabití se pohybuje mezi 2 a 6 hodinami.

„Na první pohled se může zdát, že dojezdová vzdálenost není velká a nabíjení trvá příliš dlouho. Avšak užívání elektromobilů není jen o technologii, ale především o přínosech. Firmám nabízí způsob, jak mnohem lépe a efektivněji využít stávajících zdrojů, jako jsou auta, energetické zdroje nebo parkoviště a navíc jsou šetrné k životnímu prostředí,” řekl Hervé Couturier, vedoucí projektu ve společnosti SAP.

Cílem projektuje je zmapovat možnosti každodenního užití elektromobilů, o jejichž ekologických přínosech se často hovoří, v podnikové praxi se ale zatím široce neuplatnily. SAP musel v rámci projektu vybudovat novou infrastrukturu pro dobíjení vozidel a zavedl rovněž nový informační systém, který dokáže vyhodnotit efektivní využití energie při provozu vozidel.

Společnost MVV Energie zajišťuje instalaci a provoz celé potřebné infrastruktury, která zahrnuje inteligentní nabíjecí stanice využívající výhradně certifikovanou zelenou energii. Tyto stanice budou k dispozici v několika německých městech.

Zdroj: SAP
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků