Šance oživit vyřazená vozidla z registru silničních vozidel žije. Teoretická…

Administrativně vyřazená auta se mohou oficiálně vrátit do provozu, pokud dosáhnou nového schválení technické způsobilosti.

Podle informací serveru statnisprava.cz svitla nová naděje všem, kteří se včas nestihli zapsat do registru vozidel jako majitelé a o svůj automobil přišli. Nad zrezlou škodovkou asi málokdo zapláče či uroní slzu, ovšem existuje celá řada případů, kdy úředně zaniklo zánovní auto mnohdy mladší pěti let.

Ojetiny | Život řidiče

Převod auta bude od června snazší. Umožní to novela zákona

Tyto jednotlivé případy většinou vznikly z důvodů opomenutí vlastníků v důsledku nedorozumění. Klasickým případem budiž auto na leasing, kdy plátci zapomněli na to, že po jeho skončení se stanou novými vlastníky vozidla. Podle loňské novely zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích měl majitel povinnost přepsat automobil na své jméno, a pokud tak neučinil, příslušný úřad vozidlo jednoduše vyřadil.  

Život řidiče | Názory

Odebrat techničák bude možné jen za konkrétní závady, určí je vyhláška

Na nátlak veřejné ochránkyně práv se ministr dopravy Dan Ťok zavázal, že jednotlivé případy nechá individuálně prozkoumat. Na osobním jednání na konci roku 2016 ministr slíbil prozkoumat možnost vrácení administrativně zaniklých vozidel zpět do provozu, a to cestou schvalování technické způsobilosti jednotlivě vyrobených vozidel. Svůj slib nyní písemně naplnil i s popisem jednotlivých kroků, které mohou majitelé dotčených vozidel podniknout, a teoreticky dosáhnout nové registrace vozidla. Řešení problému je však poměrně krkolomné a není vůbec jisté, zda půjde v praxi aplikovat.

Tento návod najdete na této adrese:

http://www.ochrance.cz/fileadmin/user_upload/Ostatni_dokumenty/MD_Zanik_technicke_zpusobilosti_vozidla.pdf

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků