Samsung do roku 2020: od zábavní elektroniky k ekologii

Společnost Samsung rozjíždí podnikání v nových průmyslových odvětvích. Pěti novými růstovými směry, které se mají do roku 2020 stát klíčovými oblastmi výroby, jsou solární články, dobíjecí baterie pro elektromobily, světelné LED diody, lékařské přístroje
a biofarmacie.

Přestože by se mohlo zdát, že jde o zcela odlišné oblasti podnikání, může Samsung využít díky osvědčeným technologiím a inovacím synergické efekty se stávajícími obory činnosti. Například zkušenosti s výrobou polovodičů a plochých televizorů snadno uplatní v produkování solárních panelů a LED osvětlení. Výroba baterií pro elektroniku je poměrně blízko bateriím elektromobilů a stejně jako v případě vývoje čipů, které umožnily pokles ceny mobilních telefonů, chce Samsung snížit současné ceny zdravotnických přístrojů.

V současné době je Samsung druhým největším výrobcem LED součástek na světě (po japonské firmě Nichia). Tuto pozici proto hodlá využít při výrobě LED osvětlení. Nyní již prodává LED osvětlení v domovské zemi, Jižní Koreji, a svou působnost rozšíří na další trhy.

Baterie pro motorová vozidla nejsou jen větší verzí baterií používaných ve spotřební elektronice. Vyžadují 50x větší napětí než průměrná baterie z notebooku, přičemž je nutná jejich zvýšená stabilita a bezpečnost, aby baterie odolaly případné autonehodě. Dobíjecí baterie do aut musí také dlouho vydržet – aby byl projekt elektrických automobilů životaschopný, musí životnost baterie činit alespoň 5000 nabíjecích cyklů nebo 10 let. Důležitá je také kompaktní velikost.

V současné době tvoří většinu konkurenčních modelů lithium-iontové baterie, které mají větší výkon a delší životnost než starší nikl-vodíkové typy. Samsung SDI, globální lídr ve výrobě dobíjecích lithium-iontových baterií, se v roce 2008 spojil s největším německým výrobcem automobilových součástek Bosch. Vznikl tak společný projekt SB LiMotive zaměřený přímo na baterie do elektromobilů. SB LiMotive byl vybrán jako dodavatel baterií pro model MegaCity špičkového výrobce aut BMW a také pro elektrickou verzi 500 hatchbacků od Chryslera, které by se měly představit v roce 2012. Plánovaná investice Samsungu
a Bosche do SB LiMotive je zhruba 500 milionů dolarů do roku 2013.

Zdroj: Samsung
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků