Samsung a LG staví v Evropě továrny na výrobu baterií pro elektromobily

Evropský průmysl se připravuje na zvýšenou poptávku po bateriích, respektive akumulátorech pro elektromobily. Každý velký výrobce dnes už nabízí alespoň jeden hybrid, případně i elektromobil. Problém je ale v tom, že musí baterie vozit přes půl zeměkoule. Výroba v Evropě by značně ušetřila logistické náklady.

SUV | Život řidiče | Ceny | Dieselgate | Sedany | Byznys

Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Společnosti Samsung a LG si chtějí udržet svůj tržní podíl a připravují stavbu dvou velkých továren na výrobu akumulátorů právě v Evropě. Logicky je více láká východní část Evropy kvůli levnější pracovní síle. Samsung začne stavět továrnu v Maďarsku, konkurenční LG připravuje projekt továrny v Polsku.

Továrna Samsungu, do které značka investuje zhruba 358 milionu dolarů (8,6 miliardy korun), má začít dodávat akmulátory už v polovině roku 2018. Výrobní kapacita má uspokojit dodávky pro asi 50 000 elektromobilů ročně. Mezi hlavní odběratele Samsungu patří třeba BMW.

Elektromobily | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Samsung prozatím vyráběl baterie v Jižní Koreji a v Číně. Odbyt v Asii se ale zpomalil především kvůli omezení pobídek na čínském trhu. To je zvláštní, že jakmile se na něco nekonkurenceschopného omezí dotace, najednou to trh nechce...

O továrně konkurenčního LG v Polsku se toho zatím moc neví, ale stavět by se mělo začít ještě na konci letošního roku a do začátku roku 2019 by rovněž LG mělo z Polska dodávat akumulátory evropským automobilkám s podobnou kapacitou jako Samsung.

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků