Saab se vrací, z linky v Trollhättanu sjel první prototyp 9-3

Mohl by to být nový, dosud nevídaný precedens v soudobém automobilovém průmyslu…

Legendární švédská automobilka Saab zastavila výrobu svých automobilů již před více než rokem, ale její znovuzrození je dnes zřejmě blíže skutečnosti než dosud. Již v srpnu jsme vás informovali o tom, že současný vlastník Saabu v podobě konsorcia National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS) chystá zvrat, o všem zřejmě málokdo si to tehdy byl schopen vůbec představit. Připomeňme, že jde o subjekt složený ze společností National Modern Energy Holdings Ltd z Číny a Sun Investment LLC z Japonska.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Včera ale z výrobní linky v Trollhättanu sjel první automobil. Ačkoli jde na první pohled o Saab 9-3 v jeho posledním provedení, podle představitelů značky je to prototyp, který má v praktických testech potvrdit kvalitu některých nových komponent (většina dodavatelů těch původních už pro Saab samozřejmě nevyrábí…), ale zřejmě také vlastnosti po dlouhé odstávce znovu nastartované výrobní linky.

Tajné | Byznys | Saab

Saab chystá návrat: v Trollhättanu prý znovu nabíhá výroba

Celé to zní trochu jako pohádka a s ní vyvstává celá řada poněkud přízemně znějících otázek. Po dlouhé době nastartovat výrobu starého modelu? Co s prodejní a servisní sítí…?

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků