Saab se probudil z kómatu. Blíží se jeho prodej

Kapitola automobilové historie, která se jmenuje Saab, ještě zdaleka nekončí. Jenom si připomeňme poslední události, abychom zůstali v obraze. Současný majitel zbytků po automobilce Saab, společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS), požádala v srpnu 2014 švédský soud o ochranu před věřiteli.

To nebylo nic jiného než bankrot, jen tak mimochodem už třetí. Soud nakonec Saabu, respektive společnosti NEVS vyhověl a schválil její plán na restrukturalizaci. Na začátku letošního roku se dokonce objevili noví zájemci o Saab. NEVS prý jedná s hlavními dodavateli, výrobci automobilových součástek a také údajně se dvěma asijskými automobilkami. Jejich jména nebyla upřesněna, ale spekulovalo se o značkách Mahindra a Dongfeng.

Retro | Video | Fascinace | Sedany | Saab

Saab 9000 (1984): severská verze italsko-švédského čtyřboje

Nyní soud tedy dovolil společnosti NEVS, která spravuje zbytky po automobilce Saab včetně závodu v Trollhättanu, pokračovat. Podmínkou je, že budou věřitelé vyplaceni ve dvou vlnách. První do šedesáti dnů, další do šesti měsíců.

Celkem by tak mělo být stoprocentně uspokojeno 469 z 573 věřitelů, ti ostatní budou prozatím uspokojeni jen částečně, ale zdá se, že s aktuálními podmínkami souhlasí. Saab se tak připravuje na změnu vlastníka, peníze a investice by měly začít do automobilky proudit během několika týdnů.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků