Saab se probudil z kómatu. Blíží se jeho prodej

Kapitola automobilové historie, která se jmenuje Saab, ještě zdaleka nekončí. Jenom si připomeňme poslední události, abychom zůstali v obraze. Současný majitel zbytků po automobilce Saab, společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS), požádala v srpnu 2014 švédský soud o ochranu před věřiteli.

To nebylo nic jiného než bankrot, jen tak mimochodem už třetí. Soud nakonec Saabu, respektive společnosti NEVS vyhověl a schválil její plán na restrukturalizaci. Na začátku letošního roku se dokonce objevili noví zájemci o Saab. NEVS prý jedná s hlavními dodavateli, výrobci automobilových součástek a také údajně se dvěma asijskými automobilkami. Jejich jména nebyla upřesněna, ale spekulovalo se o značkách Mahindra a Dongfeng.

Retro | Video | Fascinace | Sedany | Saab

Saab 9000 (1984): severská verze italsko-švédského čtyřboje

Nyní soud tedy dovolil společnosti NEVS, která spravuje zbytky po automobilce Saab včetně závodu v Trollhättanu, pokračovat. Podmínkou je, že budou věřitelé vyplaceni ve dvou vlnách. První do šedesáti dnů, další do šesti měsíců.

Celkem by tak mělo být stoprocentně uspokojeno 469 z 573 věřitelů, ti ostatní budou prozatím uspokojeni jen částečně, ale zdá se, že s aktuálními podmínkami souhlasí. Saab se tak připravuje na změnu vlastníka, peníze a investice by měly začít do automobilky proudit během několika týdnů.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků