Saab rozprodává unikátní vozy ze svého muzea

28 komentářů

Sandokan
19. ledna • 8:21

Saab byl vyrobcem predrazenych mrdek a dopadl jak si zaslouzil.

baboon
19. ledna • 16:55

No, v roce 1982 jsem jezdil šest let starým Saabem, ale mrdka to nebyla ... Ba naopak. Pak jsem si koupil nového Forda, ale po Saabu se mi stýskalo.

romanes
18. ledna • 22:43

je to skoda, ze se nejak svedi nesnazily fabriku aspon v nejaky omezeny forme udrzet, ja sam mam SAABika uz 6let a naprosta spokojenost, delam v autopujcovne, takze sedam denne do hodne aut, ale na SAABika nema asi ani jedna znacka navrch. jizdni pocit v SAABiku se neda absolutne srovnat s pocitem v tech novejch skoro trabantech, kde se vse sype jedno za druhym a rozlejzaj se plasty ze vsech stran.

PT
19. ledna • 21:23

Pokusů o záchranu Saabu bylo několik, bohužel všechny tyto pokusy stále sabotuje GM, viz třeba:
http://www.autofox.cz/index.php...

Pete
19. ledna • 8:17

Kdyby to byla auta ktera by zakaznici chteli za nabizenou cenu mohla ta tovarna existovat dal. Zakaznici je nechteli, podnik zkrachoval. Zadna skoda.

eLzyx
18. ledna • 22:54

nepřeháněl bych. Nicméně ano, ta auta mají své charisma, svojí nenucenou eleganci, pohodlí, ergonomii a je obrovská škoda, že další Saaby už asi nebudou.

ferda
18. ledna • 19:26

Marně jsem hledal model 96.To byl model ještě s dvoutaktem.

puk123
19. ledna • 8:45

Jen v první fázi života, pak měl 4T od Fordu. Určitě jich tam pár bude, tady je pouze výběr. K mání jsou i v běžném prodeji, i ten dvoutakt se občas objeví.

baboon
18. ledna • 15:18

To je celonárodní švédská ostuda.
Ano, zbankrotovali, musejí prodat zařízení, nemovitosti, aktiva, aj.
Ale museální exponáty jsou technickou historií a svědkem vyspělosti národa. Bylo by bývalo vhodné, kdyby zasáhla královská rodina a parlament, a prohlásili celou kolekci za nedělitelnou a nezcizitelnou kulturní památku.
Nebo že by Švédové k technickým památkám měli takový vztah jako jistá malá země ve středu Evropy??? :-/

puk123
19. ledna • 8:37

Ano. Já zcela chápu, že švédská vláda nechtěla dotovat montovnu GM, ale o technické památky by stát zájem projevit měl.

dushanski
18. ledna • 18:47

tak, tak, nechápu naprosto laxní přístup k tomuto švédskému symbolu...národní hrdost začíná být silně prodejná záležitost, která se, jak se zdá, pouze přepočítává na prachy..

Karel
18. ledna • 13:46

Nejzajímavější je to že ani první SAB vlastně nebyl SAB , ale kopie Českého automobilu JAWA, Aero Minor

Viktor
18. ledna • 12:39

Velice zalostne !!! Naprosto nekulturni, rozprodavat muzeum !!! Kde je svedska hrdost ???

eLzyx
18. ledna • 13:00

oni už žádnou nemají. Všechno rozdali přistěhovalcům na dávkách. Svým strategickým podnikům nepomohli, vše nechali padnout.

asdf
18. ledna • 14:03

Místo kdyby se o milion černoušků a dva miliony jinej přistěhovaleckej pakáže starali o svý auta, tak by se jim to nestalo. Dobře jim tak. Jediná smutná věc na tom je, že si z toho žádná jiná země neveme ponaučení :-(:-(:-(

Pete
19. ledna • 8:14

Nacky jako jsi ty bysme meli lifrovat dobytcaky rovnou na Ural.

asdf
19. ledna • 10:44

Ty to máš v kebuli taky dobře rozhozený co :-D

baboon
18. ledna • 15:14

Ad asdf:
Naprostý souhlas !

Nommo
18. ledna • 16:30

Jasně, auta mají větší cenu, než lidé, chlapi!!! To jsou slova pravých můžů!!! B-]
Hlavně na ně pamatujte, až třeba někdy dojde na vás... ;-) Hlupáčci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asdf
18. ledna • 21:00

Pro stát by měly být prioritou jeho občani. Tedy aby měli práci, v zemi bylo bezpečno a spravedlivo. Místo toho extrémním zdaněním a rozhazováním na sociální píčoviny způsobil kolaps ekonomiky a natáhl neintegrovatelnou pakáž. A když to jako jeden z výsledků odsral jeho automobilový průmysl, tak tu nějaký kokot napíše že auta mají větší cenu než lidé. To jdi říct těm švédům, co ze své práce v automobilce živili své rodiny. Ale třeba jsi taky jen zasraná parazitická tlama a zkrátka: jdi do píče B-]

Nommo
22. ledna • 1:53

No, ono je tam těch hrubek více: Švéd se píše s velkým Š.
Každopádně ti přeju krásnou puberu a dospívání, pak je svět o dost zajímavější a barevnější (ne jen černý a bílý). Jinak děkuji za politologicko-ekonomickou analýzu, která se teda popírá o dost vágní pojmy jako bezpečno či spravedlivo... Ale to doladíš... Časem... Až dopíšeš úkoly... B-]

puk123
19. ledna • 8:33

Nějak se mi nezdá, že by Švédsko krachovalo. Možná to bude tím, že odolalo nářkům automobilek během jejich krize a nelilo do nich prachy. Jinde sice běží automobilky, ale státní kasa je prázdná. Navíc Švédsko platí za jednu z nejdemokratičtějších zemí, občané mají přímý vliv na směřování země. Asi jim ty daně i přistěhovalci vyhovují. Nechtějí dělat podřadné práce, ani u pásu v automobilce za pár šupů.

eLzyx
18. ledna • 21:17

je to sice vulgární, ale souhlasím s tím ;-)

asdf
18. ledna • 21:01

A na ty hrubky jako "měly" ti seru B-]:-D

eLzyx
18. ledna • 17:16

ad "hlavně na ně pamatujte, až třeba někdy dojde na vás" - narozdíl od tebe si pár lidí uvědomuje, že pokud se bude naše veřejné finance rozdělovat systémem "tomuhle chudáčkovi dáme, tomuhle taky", případně "pane místní podnikateli, úvěr na místní investice nedostanete, už jsme je dali čínskému podnikateli", tak se opravdu dostaneme do stavu, kdy dojde i na nás, resp. i na tebe.

eLzyx
18. ledna • 17:00

ano ekonomiku tvořící lidé mají větší cenu než lidé ekonomice škodící. Proto by mělo být pro stát prioritnější podporovat podniky působící na jeho půdě, než živit nějaké "hladové nepracující krky". A to z toho důvodu, že dojdou-li státu i veřejnému sektoru prostředky(výrobní, finanční, duševní), tak stát přestává plnit svou základní úlohu (chránit své občany) a může dojít k jeho rozpadu (menší správní celky, připojení k ekonomicky silnějšímu partnerovi atp.).
Z hlediska morálního, lidského je to samozřejmě tragedie, že odněkud lidé musejí utíkat, aby přežili. Nicméně je jim zapotřebí ukázat, že ani ve vyspělých zemích nelétají pečená kuřata s porcí smažených brambor přímo do huby.

IO
18. ledna • 11:26

smutny koniec...

Alexej
18. ledna • 20:21

Takhle končí socialistické státy,alespoň výstraha pro ostatní.

Doporučujeme

Články odjinud