Saab propustí dvě stovky zaměstnanců, definitivní konec se blíží

Společnost NEVS, která řídí pozůstatky po automobilce Saab, se rozhodla k drastickému, ale nevyhnutelnému kroku. Propustí 200 ze současných 550 zaměstnanců, což si vyžádal schválený plán na restrukturalizaci.

Produkce aut byla zastavena už v květnu a zaseklo se i financování automobilky, která se neustále snaží na trh uvést konkurenceschopný elektromobil. Čínský investor se k výpomoci Saabu moc nemá...

Retro | Video | Fascinace | Sedany | Saab

Saab 9000 (1984): severská verze italsko-švédského čtyřboje

Jen připomeneme, že Saab znovu vyhlásil bankrot, ale plán na ochranu před věřiteli shodil švédský soud ze stolu a stanovil společnosti správce. Propuštění dvou stovek lidí je jednou z možností, jak zabránit nucenému prodeji nemovitostí a výrobních zařízení společnosti. To by podle NEVS znamenalo jakousi ránu z milosti a faktický konec automobilky, protože by neměla nejen kde, ale na čem vyrábět.

Vedení Saabu teď prý jedná se dvěma automobilkami na možnostech spolupráce, ale nikdo nechce specifikovat, o jaké značky se jedná a v jakém stavu jednání je. Nevíme ani, zda je to nějaká z čínských automobilek nebo někdo z Evropy. Počkejme tedy, jak se situace kolem Saabu nakonec vyvine.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků