Saab oslavuje, zájem o PhoeniX neochabuje

13 komentářů

xxx
18. března • 10:45

grc

Andre
18. března • 15:11

tesi me Andre :-D

Torsten Larsson
18. března • 9:14

Zájem veřejnosti je tak trochu hůl o dvou koncích. Na jednu stranu je pěkné že se veřejnost o toho ohnivého ptáka zajímá, ale na druhou stranu je si třeba přiznat že jde pouze o koncept a je otázka kolik prvků se z něj podaří implementovat do sériových strojů. Vzpomeneme-li si na několik let starý (a dle mého názoru podstatně povedenější) koncept Aero-X, tak z toho se nikdy nepoužilo prakticky nic. Argumentovat tím, že za to mohlo GM je naprostý nesmysl, Saab dnes není ve výrazně lepší pozici a o nějaké "samostatnosti" se nedá hovořit už vůbec, nakonec i vliv samotného GM se na něj snížil jen o dost málo a zároveň přibylo několik dalších subjektů na kterých je závislý.Další věc, kterou nevidím ve vztahu k tomuto konceptu zrovna kladně je reakce tradiční klientely. Horkej pták totiž nevypadá jako Saab. Ano, definovat Saaba patrně nelze podle základního designu, protože ten se několikrát podstatně změnil, ale jistý "feeling" ta auta měla vždy podobný. Včetně Aera-X. Toto je zcela jiné. Sice oslovuje široké masy (což Saab mimochodem NIKDY v historii nedělal), ale to se může zdát tradičním zákazníkům právě posledním důvodem proč si severskou značku, která příchodem španělského šéfa designu ztratila severskou exkluzivitu znovu nekoupit. Jestli se bude konat příliv nových zákazníků je otázka. Saab zřejmě nikdy nebude tak levný jako VW, takže ekonomické aspekty koupě lze vyloučit. Technicko-technologické důvody lze vyloučit taky, Saabu ujel vlak někdy koncem devadesátých let, do té doby platil za naprostou technickou špičku ve svém segmentu (můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale je to zkrátka tak). Dnes na vlastní vývoj technologií zkrátka nemá finance. Technologie lze nakoupit, ale to znamená že bude používat technologie, které už používá někdo jiný, takže kde je exkluzivita? Budou mít zákazníci napříč spektrem značek jako VW, Audi, BMW nebo Jaguar mít důvod přejít k Saabu? Trochu o tom pochybuju, myslím že nebudou mít důvod. Zákaznící VW ekonomický, zákazníci BMW zase "technologicko - imageový".

18. března • 13:25

Jinak ještě dodám, že třeba na americkém trhu (odjakživa největší trh Saabu), se v současné době prodává stejně Saabů, jako např. vámi zmíněných Jaguárů, a to má Saab na trhu v podstatě jen 9-5 sedan, už ale nabíhá produkce 9-4X a později přijde 9-5 Sportkombi, které obvykle představuje až 75% prodejů celé řady, takže zájem evidentně je.

Torsten Larsson
18. března • 14:53

Design současné 9-5 ještě nedělal tenhle divokej Španěl a vypadá ještě dost jako Saab. Zkrátka s ní nemám žádný problém, to auto se povedlo. Ale jak ukazuje koncept rudýho fógla, mohl by se utápět budoucí design Saabů v symbioze nesmyslných křivek ala "autoemotion" a nepraktických a zbytečných doplňků okoukaných od Spykeru. Taky to může být dobrý tah. Kupujte současnou 9-5 jako o život, protože další Saaby už budou vypadat... no všelijak. Že se v USA prodává Saabů jako Jaguarů, ovšem není právě důvod k optimismu. Saab není úplně to samé co Jaguar.

18. března • 17:16

Saab 9-5 a Jaguar XF jsou obě auta z vyšší střední třídy a v USA se prodávají v průměru za cca stejnou cenu, přesto se 9-5 prodává lépe, než XF. Nerad bych ale nabourával vaši představu o prestiži jednotlivých značek.

Torsten Larsson
18. března • 22:53

No 9-3 je zase stejne velka jako Octavia. Takze dle vasi logiky bych vas mozna diky nesporne pribuznosti 9-3 a 9-5 i dokazal presvedcit o tom, ze i Octavia je vlastne to same co Jaguar... ;-)

Radek.
18. března • 14:32

Taky dobrej fór... určitě si z té své "prodejní statistiky" umíš i dobře spočítat, kolik je asi tak průměrný vývar na limuzíně od Jaguáru a kolik na diskontním doprodeji sračkové 9-5, tj. technicky původním GM/Opelu.
Příště nám můžeš zkusit podobným způsobem porovnat skvělé perspektivy prodejů Saabu a "krachujícího" Ferrari v Čechách - šéf Fiatu si už určitě váže oprátku...

18. března • 17:08

Jinak Jaguar je za posledních několik let čistě ztrátová automobilka, stejně jako Saab. Jinak 9-5 byla uvedena na trh loni na podzim, a staré vozy už se v Americe dávno nedoprodávají, takže vaše narážky nechápu. Zřejmě mluvíte o jiné Americe.

18. března • 17:04

V Saabu 9-5 je toho po technické stránce z Opelu méně, než kolik je toho v Audi A6 z Octavie, přesto by mě v životě nenapadlo tyto modely srovnávat.

18. března • 13:20

Pardon, ale nesouhlasím s ničím, co píšete.1. Účel podobných studií (jako je PhoeniX) je většinou čistě marketingový. Jde o to, vzbudit zájem o značku a zároveň otestovat reakce veřejnosti na příslušné designové prvky. A to se povedlo na jedničku.
2. Všechny špičkové technologie současných aut pocházejí od vskutku malinkých automobilek, jako je např. Tesla Motors, která zpopularizovala elektrická auta, a dnes od ní příslušnou techniku a know-how kupuje např. i Toyota (jedna ze dvou největších automobilek na světě).

Radek.
18. března • 14:19

No zrovna ta zmínka o Toyotě a Tesle je dobrý vtip - svůj "hybridní" byznys dnes staví výhradně na vlastním HSD - zatímco investice do patentovaných technologií Tesly bylo jen chytrým využitím situace, kdy se s téměř kompletním managementem a vývojovým oddělením téhle pidifirmy zřítilo letadlo a všichni kdo o tom něco věděli při tom zařvali.A dělat si iluze že "veřejnost" nějak oslovila jakási mrdka s brzdicíma klapkama po stranách, to už dnes může snad jenom zastydlý nekritický fanoušek značky Saab...

18. března • 17:01

Pletete si jabka a hrušky, tj. výrobu hybridů a plně elektrických vozů, kde na vývoji Toyota a Tesla opravdu spolupracují. Na oplátku dostala Tesla od Toyoty továrnu v Kalifornii, kde bude vyrábět Model S.

Doporučujeme

Články odjinud