Saab oslavuje, zájem o PhoeniX neochabuje

Důvěra je křehká nádoba. Jak ji jednou ztratíte, horko těžko ji získáváte zpět. Dlouho se o tom přesvědčovala švédská automobilka Saab. Tu před letošním ženevským autosalonem většina lidí odepsala, veřejné mínění stálo proti ní. Sami její představitelé přiznávali, že se jim jen těžko daří přesvědčit veřejnost o tom, že automobilka neskončila po turbulencích před rokem, že pokračuje. A ti, co věděli, že automobilka žije, silně pochybovali o tom, že se ještě někdy výrazněji prosadí.

Ona však v Ženevě překvapila. Když představitelé Saabu – předseda Victor Muller, výkonný ředitel Jan Ake Jonsson a nový šéf designu Jason Castriota - stáhli plachtu ze studie nazvané PhoeniX, všichni kolem vydechli údivem.

I nejpravověrnější fanoušci značky zůstali v šoku. Pravda ti nejortodoxnější PhoeniX rychle odmítli, tohle nebyl v jejich očích Saab, ovšem většina lidí byla příjemně překvapena, agresivně vyhlížející vůz je nadchl.

A krátce po skončení tiskové konference se strhla smršť. Motorističtí fanoušci se na webech pídili po podrobnostech a hned vše zevrubně komentovali. A šéfové Saabu si mohli mnout ruce. Opět se totiž prokázalo, jakou sílu má dobře promyšlený tah. Jakou sílu může mít i jedno jediné auto. Jaký zájem vyvolat. A ten trvá dodnes.

„PhoeniX řekl světu nahlas, že Saab je stále tady,“ komentoval nyní rozruch, který vyvolala studie, Victor Muller, předseda společnosti. Škoda jen že přitom nepotvrdil pověsti, že bychom tuto studii, jež stanula na podvozku budoucí generace modelu 9-3, mohli potkat na silnicích již na podzim příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

 

 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků