Saab oslavuje, zájem o PhoeniX neochabuje

Důvěra je křehká nádoba. Jak ji jednou ztratíte, horko těžko ji získáváte zpět. Dlouho se o tom přesvědčovala švédská automobilka Saab. Tu před letošním ženevským autosalonem většina lidí odepsala, veřejné mínění stálo proti ní. Sami její představitelé přiznávali, že se jim jen těžko daří přesvědčit veřejnost o tom, že automobilka neskončila po turbulencích před rokem, že pokračuje. A ti, co věděli, že automobilka žije, silně pochybovali o tom, že se ještě někdy výrazněji prosadí.

Ona však v Ženevě překvapila. Když představitelé Saabu – předseda Victor Muller, výkonný ředitel Jan Ake Jonsson a nový šéf designu Jason Castriota - stáhli plachtu ze studie nazvané PhoeniX, všichni kolem vydechli údivem.

I nejpravověrnější fanoušci značky zůstali v šoku. Pravda ti nejortodoxnější PhoeniX rychle odmítli, tohle nebyl v jejich očích Saab, ovšem většina lidí byla příjemně překvapena, agresivně vyhlížející vůz je nadchl.

A krátce po skončení tiskové konference se strhla smršť. Motorističtí fanoušci se na webech pídili po podrobnostech a hned vše zevrubně komentovali. A šéfové Saabu si mohli mnout ruce. Opět se totiž prokázalo, jakou sílu má dobře promyšlený tah. Jakou sílu může mít i jedno jediné auto. Jaký zájem vyvolat. A ten trvá dodnes.

„PhoeniX řekl světu nahlas, že Saab je stále tady,“ komentoval nyní rozruch, který vyvolala studie, Victor Muller, předseda společnosti. Škoda jen že přitom nepotvrdil pověsti, že bychom tuto studii, jež stanula na podvozku budoucí generace modelu 9-3, mohli potkat na silnicích již na podzim příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

 

 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 57 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků