Saab má opět na kahánku, představenstvo rozhodlo o likvidaci firmy. GM ale prodej stále nevylučuje

Možná poslední dějství příběhu automobilky Saab nabírá poněkud absurdní podoby. Každý druhý den je něco jinak, automobilka už měla být několikrát koupena i několikrát zavřena a termín konečného rozhodnutí o jejím osudu ze strany General Motors je stále odkládán.

Tím posledním byl 7. leden 2010, kdy měl GM posoudit nejnovější nabídky na převzetí firmy a učinit konečné rozhodnutí. Nestalo se tak, vedení firmy schůzku na toto téma odložilo o jeden den. A hádejte, co se stalo včera... Ano, tušíte správně, žádné definitivní rozhodnutí opět nepadlo.

V mezičase se ale sešlo představenstvo samotného Saabu, které rozhodlo o ukončení činnosti firmy. Venku je také informace, ze GM si najal společnost AlixPartners, která se zabývá likvidací a restrukturalizací firem s cílem Saab do šesti měsíců „pohřbít”. To zní jako že Saab je u konce své poutě a možná to tak opravdu je, ale GM něco takového tvrdošíjne popírá. Prý jen pokračuje dříve započatý proces a koncern je stále připraven firmu prodat tomu správnému kupci.

Jenže takový se podle šéfa GM Eda Whitacra nenašel. Důvod? Aktuálně jsou to peníze, prý žádný ze zájemců nedisponuje dostatečným finančním krytím. Může to ale být jen cílená snaha vyšroubovat prodejní cenu na maximum... Navíc toto vyjádření přišlo v momentě, kdy se na scéně ještě neobjevil další zájemce, lucemburská investiční společno Genii Capital (loni koupila majoritní podíl v F1 stáji Renault) podporovaná samotným Berniem Ecclestonem. Ti zájem o Saab oficiálně potvrdili, a tak se věci zase mají trochu jinak.

Pokračovat zřejmě netřeba, příběh připomíná mexickou telenoveho s americko-švédským obsazením, konec je v nedohledu. I tak vás o dalších zlomových momentech vývoje tohoto „dramatu” budeme informovat, jakmile nastanou.

Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 119 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků