Saab má opět na kahánku, představenstvo rozhodlo o likvidaci firmy. GM ale prodej stále nevylučuje

Možná poslední dějství příběhu automobilky Saab nabírá poněkud absurdní podoby. Každý druhý den je něco jinak, automobilka už měla být několikrát koupena i několikrát zavřena a termín konečného rozhodnutí o jejím osudu ze strany General Motors je stále odkládán.

Tím posledním byl 7. leden 2010, kdy měl GM posoudit nejnovější nabídky na převzetí firmy a učinit konečné rozhodnutí. Nestalo se tak, vedení firmy schůzku na toto téma odložilo o jeden den. A hádejte, co se stalo včera... Ano, tušíte správně, žádné definitivní rozhodnutí opět nepadlo.

V mezičase se ale sešlo představenstvo samotného Saabu, které rozhodlo o ukončení činnosti firmy. Venku je také informace, ze GM si najal společnost AlixPartners, která se zabývá likvidací a restrukturalizací firem s cílem Saab do šesti měsíců „pohřbít”. To zní jako že Saab je u konce své poutě a možná to tak opravdu je, ale GM něco takového tvrdošíjne popírá. Prý jen pokračuje dříve započatý proces a koncern je stále připraven firmu prodat tomu správnému kupci.

Jenže takový se podle šéfa GM Eda Whitacra nenašel. Důvod? Aktuálně jsou to peníze, prý žádný ze zájemců nedisponuje dostatečným finančním krytím. Může to ale být jen cílená snaha vyšroubovat prodejní cenu na maximum... Navíc toto vyjádření přišlo v momentě, kdy se na scéně ještě neobjevil další zájemce, lucemburská investiční společno Genii Capital (loni koupila majoritní podíl v F1 stáji Renault) podporovaná samotným Berniem Ecclestonem. Ti zájem o Saab oficiálně potvrdili, a tak se věci zase mají trochu jinak.

Pokračovat zřejmě netřeba, příběh připomíná mexickou telenoveho s americko-švédským obsazením, konec je v nedohledu. I tak vás o dalších zlomových momentech vývoje tohoto „dramatu” budeme informovat, jakmile nastanou.

Renault Kangoo 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 111 689 km
Cena: 68 000 Kč
Renault Mégane 1.87
Rok výroby: 2005
Stav: 124 206 km
Cena: 48 000 Kč
Renault Grand Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 118 612 km
Cena: 72 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků