Saab je zpět. Znovuzrozená 9-3 míří pouze do Švédska a Číny

Dnešním dnem můžeme definitivně prohlásit, že se automobilka Saab vrátila zpět ze záhrobí. Čas teprve ukáže, jak moc se nakonec postaví na nohy a jak moc se dokáže prosadit, nicméně je jisté, že se v Trollhättanu opět sériově vyrábí nové vozy. Konkrétně Saab 9-3. Začalo se právě dnes, v pondělí 2. prosince.

Tajné | Byznys | Saab

Saab chystá návrat: v Trollhättanu prý znovu nabíhá výroba

Předčasný vánoční dárek pro všechny fanoušky této švédské automobilky má na svědomí společnost NEVS (National Electric Vehicle Sweden). Jak jsme psali před pár týdny, tento subjekt vznikl složením společností National Modern Energy Holdings Ltd. z Číny a Sun Investment LLC, která je původem z Japonska.

Krimi | Názory | Saab

Bývalý šéf Saabu byl zatčen spolu se dvěma spolupracovníky

Zatím ještě nejsou k dispozici přesné informace, jak moc se bude nová 9-3 lišit od té, která se vyráběla dříve. NEVS musela obstarat nové dodavatele. První pobankrotový Saab se ale bude prodávat výhradně ve Švédsku (s přeplňovaným benzinovým motorem) a v Číně, kam zamíří coby elektromobil. Na příští rok je naplánován facelift.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků