Saab je zase blíže převzetí Spykerem, ale...?

Holandská společnost Spyker, výrobce malosériových sporotvních vozů, bude zřejmě tím, kdo nakonec s podporou firmy RMC Convers Group Holdings převezme legendární švédskou automobilku Saab. Minulý víkend o tom jednali zástupci vlastnického General Motors se Spykerem v Curychu. Tato možnost se navíc jeví ještě pravděpodobnější po posledních vyjádření šéfa GM Eda Whitacera, který řekl, že Spyker je posledním reálným zájemcem o automobilku a buď to bude on, kdo ji do konce roku získá, nebo GM Saab zkrátka zavře.

Zájem o značku Saab byl přitom za daných podmínek docela velký, ve hře byly i firmy Renco Group miliardáře Iry Rennerta a americká Merbanco z Wyomingu, přičemž Koenigsegg i přes svoji předchozí dohodu s GM nakonec z dohadování vycouval. O firmu jako celek tak dnes stojí jen Spyker, zbylí „lovci” by se ale rádi přiživili alespoň na aktivech firmy. Čínská společnost BAIC např. nedávno koupila práva na výrobu modelů 9-3 a 9-5 předchozích generací.

Ale zpátky ke Spykeru. Jeho paradoxní předností je, že jen těžko bude moci objemy produkce Saabů konkurovat zbývajícím akvizicím GM. Spyker a Saab by si rovněž mohly pomoci ve svých nelichotivých výsledcích s ohledem na snižování vývojových a výrobních nákladů.  Spyker se totiž do černých čísel nedostal od svého vzniku v roce 2004 a Saab se chystá uvést svůj první nový model za posledních sedm let. Dobrá partička, nemyslíte?

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 053 km
Cena: 40 000 Kč
Ford C-MAX 1.6
Rok výroby: 2005
Stav: 112 432 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků