Saab je u konce s dechem, GM automobilku zavře

Bolestivý příběh Saabu posledních měsíců konečně dospěl ke svému rozuzlení. Pro příznivce této švédské automobilové klasiky ale nebude pranic potěšující - koncern General Motors nenašel vhodného zájemce o koupi firmy a dále již hledat nehodlá. Rok 2009 bude v historii Saabu, přesněji jeho automobilové odnože, zaznamenán jako rok jeho smrti.

Ještě včera jsme vás informovali o nadějném vývoji jednání GM s firmou Spyker, která chtěla Saab Cars koupit. Dnes ale přišla od GM nekompromisní tisková zpráva, která informovala o ukončení jednání se Spykerem bez konstruktivního výsledku a záměru koncernu aktivity Saabu ukončit.

„Litujeme, že jsme nebyli schopni dokončit transakci s firmou Spyker Cars,” konstatoval šéf evropské divize GM Nick Reilly a dodal: „Budeme úzce spolupracovat se Saabem tak, aby likvidace jeho obchodních aktivit proběhla spořádaným a odpovědným způsobem.”

GM nebude firmu likvidovat pomocí řízeného bankrotu a nezvolí ani jinou podobnou formální cestu. Všechny závazky Saabu tak budou koncernem plně uhrazeny. Záruky směrem ke koncovým zákazníkům a servis by měly zajišťovat servisní centra ostatních koncernových značek, zejména Opelu. Co se stane s již připravenou novou generací modelu 9-5 a dalšími vyvíjenými novinkami je zatím ve hvězdách...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekNový Saab 9-5 už si zřejmě nekoupíte...
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků